KENGKAWAN

Monday, September 01, 2008

Cerita cat kayu

Nih la umah nenek Mamoru. Cantik kan? Semalam, last port kami menyinggah - kedai cat. Beli syelek (ala aku tatau cemana eja dia). Alaaa cat untuk kayu tuu (varnish ke haper ntah namanya). Beli satu tong besar. Petang tu jugak kami mengecat. Yelah, hari nih kan dah start puasa. Takut penat lak menngecat taim puasa. Tu yg terkejar-kejar buat keje.

Yang kelakarnya, kami lupa pulakkkk yang cat tu kena kacau dulu sebelum start mengecat. Yang kami nih, asal bukak penutup tong, terussss bantai cat umah (apsal laa aku boleh lupa, semua jenis cat, tak kira lah cat kayu ke, cat berkaler ke, semua kena lacau dulu sebelum disapu ke dinding, ek?)

Haii.. lawak betul. Nak cepat punya pasal la tu.. heheh. Sudahnya kejap lagi nih, nak kena pegi beli setong lagi. Balas balik dinding kayu yg kami cat semalam.. huhuhu. Gasak lah kami berkerja keras di hari pertama puasa nih.. adusss.

2 comments:

myadlan said...

salam perkenalan n ziarah.

betul rasanya eja tu.
BM - syelek
BI - shellac

selamat mengecat rumah..
xtau lg bila nk cat ruang tamu kt umah tu..

btw banyak jugak gunung da ditawan ye.. pnah tawan Bukit Jambul, Penang x? hehe.. bukit je pn

aD said...

salam.. bukit jambul pun aD tataw mana letaknya. Tapi kalau bukit bendera tu penah! hehe.. thanks ek, sudi menjengah kesini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...