Tuesday, September 23, 2008

Despatch kuih raya

Hari nih 23 Ramadhan 1429 Hijrah.

Wahh.. tinggal 7 hari je lagi kita nak menyambut hari raya. Seminggu je lagi ok! Oh.. nervesnya. Haha.. nerves kenapa tataw. Maybe first time nak beraya dgn Mamoru kut. Hik.

Nih xtvt malam tadi. Menghantar kuih raya. Sekali 5 orang punya order aku hantar dalam satu malam sahaja! Yerr sangatttt gigih, aku tau. Aku kalau boleh nak habiskan semua delivery secepat mungkin. Sebab taim malam aku jaranggg free.


First delivery, untuk Siti Fatimah & Khadijah. Kesian Khadijah tak dapat dapat datang. Dia demam. Isskk.. jaga kesihatan bebaik dik. Raya dah dekat nih.

Fatimah tolong amikkan on behalf Khadijah. Derang bestfriend sejak sekolah menengah lagi. Antara biskut raya yg derang order:


Fatimah:
Crunchy Choc Cookies - 2
Biskut Bijan - 1
Cappucino Hazel - 1
Crazy Nut Choc Cip - 1
Red Pearl - 1
Havana Sparkle - 1

Khadijah:
Milo Cereal - 1
Rolled Oat - 1
Crazy Nut Choc Chip - 2
Crunchy Choc Cip - 1

Kim salam kat Khadijah yer - sangat peramah korang semua!


Second delivery untuk rakan sepergunungan aku (dan jugak penggila kayak), Joyah Sportrim. Makin kurus minah nih. tau. Sakan berkayak sekitar Asia Tenggara la nih. Joyah order:


Tart - 3
Almod London - 3
Oren Rice Bubble - 3

Baru jap tadi dia call.. mintak tambah lagi satu pek untuk setiap jenis kuih yang dia order di atas tu. Dah habis kena ngappp katanya. Ishh.. ishh.. ishh.. tak menyempat budak Joyah nih tau. Nanti aku cek kat umah, ada lagi ke idak stoknya.


Delivery keempat, untuk kak Intan. Sampai meragam anak dia duk tunggu kuih raya aku.. hehehe. Seronok borak-borak dgn kak Intan. Mesraaa sangat orangnya. Kalau ada masa lebih, nak je aku tarik dia bawak pegi bazar kat tepi Tesco tu.. keep in touch yer akak. Kak Intan order:


Cappucino Hazel - 3
Red Pearl - 2
Kek Buah - 3
Milo Cereal - 1
Crunchy Choc Cookies - 1


Last delivery, untuk orang yg sangattttt pemalu nak jumpa aku. 'Alya' a.k.a Puteri Hidayah. Dia order:


Havana Sparkle - 1
Kek Coklat - 1
Cashew Nut - 1

Terima kasih buat korang semua! Selamat Hari Raya nahh.. :)

p/s: Masih ada beberapa delivery yg perlu dibuat! Caiyok.
p/p/s: Yerr.. aku tau aku kurus gila. Tsskkk.. aritu timbang, dah jadi 37 kg uolsss.. takuttt.

11 comments:

Anonymous said...

thanx adlyana!!

smlm sy n fatimah dah merasa dah kuih2 raya tuh.. hehhe..

~khadijah~

Anonymous said...

tu baju gi ledang 2005 kan? mana dapat?

Anonymous said...

khadijah: terima kasih juga sebab membeli. demam dah kebah? alhamdullilah.. selamat hari raya :)

aemin: a'ah. Chua yg bagi :)

Anonymous said...

add trima kasih ek sudi anta kueh tu jauh2

Anonymous said...

OOO..CHUA. TU LA, SEINGAT AKU KO TAK IKUT MASA TU.

Anonymous said...

anonymous: sesama.. nih kak Intan ek? hehe :)

aemin: memang tak pegi pun (tapi dapat baju free hehe) aD dah penah naik gunung nih 14 taun dulu. sekarang nak focus gunung berprofil tinggi je (wahhh berlagak.. hehehehe - takde lah gurau je, jgn marah nah - selamat hari raya)

Anonymous said...

ad...tu bukan kak intan, ni kak intan...heboh sekampung(seopis) muka kak intan bangun tido(derang kata) masuk internet...cisss..!!

p/s: biskut amatla sedapnya...kena simpan ni kalau tak, habis lak kang...

~ kak intan ~

Anonymous said...

oOoo nih baru kak Intan (alamak.. yg tu siapa ek?).. akak, derang jeles sebenaunya tu.. hehe

simpan kuih leklok kak, kang tak cukup kanggg.. tak dapek nak tolong.. saya dah balik melaka.. hehehe

Anonymous said...

liang east/west yg nak naik bulan dpn kira profil tinggi la? hehe.

Anonymous said...

aemin, tu trip tolong bawak kengkawan yg tak penah pegi lagi ler. mana awk tau pasal trip nih? setau saya nih trip underground. belum penah lagi saya mention kat sini.

Anonymous said...

geng underground ko yg bgtau..