KENGKAWAN

Monday, September 01, 2008

Mengecat lagi

Hari nih 1 Ramadhan 1429 Hijrah.

Alhamdullilah.. cuaca hari nih mendung je. Sekejap-sekejap kang hujan turun renyai-renyai. Kami yg mengecat sepanjang hari nih pun tak terasa penat pun. Walhal semalam masa memula kami start mengecat, cuaca panas membahang. Kat tempat lain tataw lah kan, tapi kan, selama yg aku duk perhatikan, setiap kali bermula 1 Ramadhan, cuaca akan jadi redup tiba-tiba.. Coincidence? Tak mungkinnn.. tu kuasa Tuhan semua tu.

Oh, keje mengecat tak habis lagi. Bahagian depan serambi dah siap, tinggal belah tepi & tingkap je belum. Pening kepala aku nak memikir bila nak balik Kuala Selangor lagi - sambung ngecat. Sebab minggu depan turn kampung Melaka pulak. Kena adil bahagi masa bila dah ada dua kampung nih.

Tak sempat nak amik gambar rumah selepas di cat. Tunggu aku balik sini lagi sekali la jawabnya (aku sekarang masih bersiaran dari rumah nenek Mamoru. Spend satu malam lagi kat sini. Baju keje dah sesiap bawak. Esok pegi keje dari sini je lah)

Aku ada amik gambar kuih raya yg Makde jual kat kedai dia. Tapi lupa lak nak tanya Makde nama / jenisnya. Nenanti lah aku bubuh kat sini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...