Monday, March 27, 2006

Orienteering Peringkat Kebangsaan 2006


Another mission accomplished!.. *yey*.. (taniah..taniah). Here is the stori-mori:

Tanggal 24 hb Mac (bersamaan baper hijrah ntah), the Godongs, yg di ketuai oleh, ketua pengakap kami iaitu bro Syam, serta 3 org ahli kesatria baju hitamnya: Pok Yie, Mail Kobau dan si comel aD.. *hua hua*.. (prasannya hakuu), bertolak ke medan tempur kami yg terletak nun di Kuala Woh, Perak dgn menaiki van power berkuasa noz. Kredit diberikan pada Mail kobau selaku pemandu yg berhemah tinggi kerana berjaya memandu ke Tapah dalam masa yg terlalu lama – err.. not to mention la bab tersesat sampai mana ntah (sampai kematu muntot nih dibuatnya). Mekasih jugak pada kelindan van, bro Syam serta Pok Yie yg duduk kat blakang skali kerana membuta sepanjang jalan – syian aku kena berjaga layan berborak dgn Mail Kobau..*hu hu*.. Kami merupakan group yg terawal sampai ke lokasi. Selepas urusan pacak-memacak khemah, kami menjalankan ektibiti sendiri iaitu, membuta.

Oh yer, lupa nak inpom, sebenarnya aku dah tersalah info. Ekceli registration adalah pada hari sabtu.. taklimat pula akan dijalankan pada malam pendaftaran manakala orienteering pada hari ahad.. *malu*.. Tak pepasal aku kena hulur paler untuk disekeh oleh Godongs sekalian coz buat derang panic..*adeii*

Keesokan paginya, kami berempat pegi menyelongkar pelusuk hutan bagi memenuhi masa sambil mengadakan lawatan sambil belajar ke perkampungan orang asli berhampiran. Sempat gak kami pegi menjaga kecantikkan dan merilekkan diri dgn mandi sauna kat kolam air panas yg ada kat hutan tersebut.. *muehehe*..

Malam plak, taim mejelis peresmian Orienteering oleh presiden Persatuan Mendaki Perak (PMP), kami buat hal sendrik - buat sesi ‘orientasi’ dgn otai sepergunungan lain kat blakang.. ramai seyy. Ada 24 group (96 peserta dari serata Me’sia tuu).. ramai gak pompuan yg join.. aku try gak cari geng PLU.. tapi haghammm.. tak dok pung.

Ahad, seawal 6.30 pagi aku dah terbangun. Mana taknya, Godongs yg lelain pedajal letak sumer henpon derang dalam khemah aku..*ampeh*.. Terkejut beruk makcik dengar alarm yg berbunyik serentak. Masa nak keluar pegi mandi, sempat gak aku gegar khemah Godongs – suruh bangun. Lepas bersiap sumer, aku prasan Godongs yg lelain tidur lagi..*cheis*.. Memang kureng arr derang nih. Masa aku nak masak air, hujan lebat plak tetiba.. part yg sadis tu, tapak khemah kami banjir. Air naik sampai buku lali, sampai kami terpaksa menimba dalam air dari groundsheet..*isk*.. Khemah aku toksah citer lah, dah mcm perahu terapung atas air. Sib baik kukuh tak bergerak.

Pagi tu, dalam keadaan hujan lebat tak benti, pihak penganjur tetap nak teruskan games dalam hujan..*dasat*..(tapi aku ok je – yelah, cam best gak kan, lelari dalam hujan). Ekceli taim tu, pengarah sukan negeri perak dah siap tunggu nak resmi kan pertandingan (oOo patut lah - sib baik Azalina tak datang. Kut tak, gamaknya, kami kena kawat dalam hujan). Lencun baju makcik tau.. dah la pakai cover kaler itam.. tshirt putih.. *auuww*.. eh dah lari topik nih..

Anyway, dalam games nih, kami diberi satu score card dan dikehendaki mencari 12 check point (CP) dimana setiap CP ada penanda yg berbeza utk di mark pada score card. Lokasi CP plak, nauzubillah.. atas bukit, tepi tebing curam, dalam semak, tepi sungai.. jejauh lak tu. Non-stop kami lari dari satu CP ke CP yg lain.. rasa nak putus nyawa sey. Memula tu Syam suruh aku jadi tukang catit.. Pok Yie dgn Mail jadi runner. Tapi sekerat jalan, Mail dah pewai. Terpaksa aku ganti jadi runner.. mencungap dibuatnya. Masa pertengahan games, group kami dah berpecah. Pok Yie & Syam stuck kat CP tebing curam - dedua tergolek sampai berdarah lutut. Aku plak, kat seberang sungai dgn Mail. Dah la peta kat Syam, clue plak kat aku.. sib baik ada walkie-talkie (Syam bwk dari rumah - fyi henpon takder roaming ye). Perpandukan arah yg Syam bagi thru mender alah tu, aku runner sengsorang cari next CP kat area hutan lalang. Calar balar betis aku.. dgn pacat lagi..*eww*

Alhamdullilah, setelah jatuh bergolek pat lima kali & turun naik bukit bagai nak pitam, kami berjaya gak kolek sumer CP. Tho kami tak menang petang tu, tapi aku tetap puas hati. Banyak mender baru yg aku dapat belajar.. thanks to brother Godongs sumer. Kami dapat tempat ke-8. Sallute pada sumer otai yg menang..*caiyok*.. Len kali kita ‘fight’ lagi.

Pagi nih, aku casual je pegi opis. Letih semlm still tak hilang.. plus sakit kaki lagi..Esok, kena pegi Melaka.. lewat petang baru balik KL..*sighs*.. Keja berlambak lak tu.. nak tanak, hari nih kena pegi opis gak - penat / sakit tu blakang citer (lagipun, sendrik yg carik susah - lagi nak komplen).. Haper daa..

..more pics, pepandai lah caghik kat mana.



1 comment:

Anonymous said...

manis:
thanks cik manis.. =)

bdkleovirgo:
cik Am, sure sure.. the senGet team ek? menarik tuu..