Tuesday, October 29, 2013

Security guards yg pelik

Sesubuh buta dah kena amuk dengan aku.

Dah berapa kali elektrik kat rumah ni buat hal. Rumah aku sorang lak tu.

Sebelum ni dah pernah jadi elektrik takde taim malam.Aritu dah cek, kata security guard, fius main box dalam supply room terbakar. Dia kata nanti dia inform management untuk tukar. Sementara tunggu siang, dia offer baiki fius tu. Turn up to be boleh la pulak menyala elektrik kat umah ni. Dan sebagai balasan, that guard minta upah duit.

Apa kes kan? Tapi adik aku bagi jugak dia duit.

Subuh ni jadi lagi. Tension aku.

Kali ni aku sorang deal dengan guards kat sini. Suspicious ok bila tengok guard ni masuk bilik tu siap tutup pintu. Takde bawak tools apa pun selain test pen. Apa dia buat kat dalam pun aku tataw. Aku suspect dia sengaja cari duit poket camni kut.

As expected, elektrik kembali ada lepas dia buat aperntah dalam tu. Pastu cakap fius box dalam rumah aku rosak la, itu la ini la. Come on la orang TNB sendiri cakap main box dalam rumah aku ok je.

Paling tak boleh blah, baiki tak sampai 5 minit boleh minta upah duit upah katanya. Aku refused bagi. Ada lah 15 minit dia tunggu depan pintu rumah aku minta duit. Apehal kan? Kalau nak kena bayar servis dia sekalipun, aku nak resit from management.

Tapi lepas dia pergi dengan muka tak puas hati, aku jadi takut pulak. Buatnya dia jenis mental? Uwaa.. menyesal pulak aku tak bagi duit.

What should I do eh? Manalah tau kekalau dia aimed aku or family or harta benda aku... nauzubillah.

Tetiba baru nak sedar diri ni perempuan. Haih.


No comments: