Saturday, March 15, 2014

RACE DAY tomorrow!!

This is it. Hari yang di tunggu-tunggu! Its RACE DAY!

Berdebar beb!

Thanks to my running buddy, Am, coz tolong collect my race kit for Malaysian Women Marathon kat Shah Alam. Really appreciate it.

Start dari semalam lagi aku dah rest. No more training. Just carbo-loading. Save energy.  Store lemak bebanyak untuk burn masa 42km nanti.. haha.

At this point, aku dah tanak fikir banyak. On race day,  aku just nak lari.. lari.. lari.. dan lari.

Recap:
♡ Aku just training selama 50 hari ja untuk aku punya FIRST full marathon 42km.
♡ Untuk FIRST time juga aku lari for half marathon 21km last week.
♡ Dalam tempoh 50 hari ni, aku dah lari hampir 300km! Equivalent to 42 hours running!

Kalau ikut target awal, aku plan nak habiskan race ni dalam masa 5 jam 30 minit. Cut off race time maybe 6 jam. 

Tapi sekarang kalau kira semula, rasa macam boleh complete lagi awal ja. 

Khai pun cakap aku boleh tamatkan race ni dalam 4 jam ++ ja. Tinggi betul harapan pacer aku ni.

Kalau betul timing aku less than 5 hours. Memang terbaik lah. Apa pun, lets see how it goes. 

Wish me luck for tomorrow ok.


Last discussion dengan Khai, my pacer for MWM 42km esok. Honestly, I am lucky to have him as my pacer. Dia ni memang laju gila. Boleh complete 42km dalam masa 3 jam lebih ja! Harap aku dapat ikut pace dia or at least dapat increase pace lebih laju dari aku punya marathon pace.


Race kit. Khai punya bib just tulis PACER since this is Women Marathon kan. Men allowed to join only as a pacer.

No comments: