KENGKAWAN

Sunday, September 28, 2014

Global CSR Day

Annual charity event. 

Sedih tengok budak2 ni. Miskin, ketinggalan, serba serbi kekurangan.

Dalam banyak2 kanak miskin yang aku jumpa Sabtu aritu, aku berkenan kat sorang student tahun 2 ni. Nama dia Anis. Anak ke-3. Sangat petah bercakap. Cita2 nak jadi doktor. Kakak dia yang sulung 11 tahun tapi OKU. Kakak yang kedua darjah 4. Ayah kandung dia, Cina muallaf, hilang tak tahu kemana. Mak dia kerja kedai ja, dah kahwin lain dengan orang Indon  yang buat kerja baiki rumah orang. Dengan ayah tiri dia ada 2 orang adik2 tiri.

Aku nampak semangat yang tinggi dalam diri Anis. Remind me so much about myself. InsyaAllah sayang, masa depan cerah menanti mu. Sabar ya. 


Dengan student tahun 1. Kalau lah aku mampu, semua ni aku nak ambik jadi anak2 angkat...

Dengan student tahun 2

Anis.. my daughter

Anis and her friend

Tahun 2

The volunteers

Lunchie

Waiting turn to play games

Chillin
Visit to their home.. sangat sedih. Rumah kotak tak ada bilik :(


Note: Eksiden masa otw balik dari CSR ni. Bumper belakang kereta kemek. Langgar tembok. Cuai. Takper. Sabar.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...