Wednesday, October 21, 2009

False alarm

I hate reading (but I love it very much that makes me hate it even more - how to put these into words eh?). Well, I hate reading 'cause it makes me lose track of time.

I mean, its almost 3.00 pm now and I havent done cooking yet! *gasp*.. Habis lah! (Mamoru.. kita makan kat luat nak? hihi).

Anw, Just nak share satu perasaan yang aku-tataw-cemana-nak-describe:

Dalam seminggu dua nih, aku asyik ingat, aku pregnant lagi ke? Aku tanya pendapat Mamoru tentang second baby. Dia nampak macam tak kisah, tapi aku rasa dia nervous macam aku jugak kut.

Lain tau perasaan untuk pregnant kali kedua nih. At first, aku rasa macam... am I ready for second baby? Macam mana dengan Ariff? He's only four months. Mampu ke aku nak bahagi kasih sayang seadilnya? Cukup ke masa nak attend dua baby dalam masa yang sama?

Lepas pertimbangkan pro & cons, aku rasa macam excited pulak. Macam... Hey, I can do this! Tetiba aku macam look forward nak go thru semula proses mengandung & melahirkan sekali lagi, boleh? Teruja sangat nak masuk bilik beralin lagi haha.

Tapiiiiiiiiiiiiiiiiii, aku period pagi nih *sigh*

Lebih mengejutkan, bukan aku sorang je yang 'down', Mamoru pun macam frust je :(

Maybe belum rezeki eh? Its ok. Apa pun, aku rasa macam lega jugak lah, setidaknya, aku boleh tumpukan perhatian sepenuhnya untuk Ariff kan? *Mummy love you Ariff, so much!*

Ok, nak pegi defrost kan ikan. Tata.


p/s: Aku tak suka pakai apa-apa 'protection' (IUD, injection, pills, condoms, etc.). Umur aku dah 30 okay. Aku just ada tempoh 5 tahun lagi untuk tambah baby sebelum aku reach usia yang lebih berisiko untuk pregnant. So, dont suggest any :)


3 comments:

Biqque said...

branak je selagi boleh aD...daripada takde rezeki cam i ni...

[ibuLUNAZALEA] said...

hurms..elok jugak klu mngdung lagik..tp, ade jugak tak bes nye..L tngok 2 famili abg2 L..abg ngah L,umo anak dia selang 2thun,L tgok anak2 dia cepat pndai bcakap..myb sbb ade ruang komunikasi antra makbapak & anak..abgyang L lak,umo anak selang 11bln,tlalu dekat kn.. anak2 dia msi pelat..hnya makbpk je phm ape dorg nak..myb tumpuan kurg tuk kedua nya..but, if aD & faz, rs ok..ble bg tumpuan pd kduanya..y not kn...lhpun fktor umo,tak mbenarkn mrancang tlalu lma kn..hurms..think bes,do bes!

Anonymous said...

biqque: tsskk jgn cakap camtu, insyaAllah rezeki u ada tu.. maybe lambat sikit sebab mungkin Tuhan nak bagi u'all honeymoon pepuas :)

cicakuben: insyaAllah, ad akan bagi tumpuan yg terbaik untuk Ariff & semua anak-anak yg lain. eL bila due date ek? jgn lupa kasitau tempat deliver nanti:)