Tuesday, March 02, 2010

Update trip Sabah TT

Too much sugar.. too sweet.

Seperti biasa, when there's too many things to write about, otak jadi jammed. Semua idea melompat-lompat nak keluar sampai penyudahnya, hati nih cakap, tulis next time lah.

Pagi nih dapat berita yang tak berapa best. Ada beberapa team member xpdc Sabah TT nak tukar plan. Nak naik satu gunung je katanya.. *ahh sudahhh*..

Bila fikir secara rasional, aku faham, mungkin cabaran mendaki dua gunung sekaligus agak sukar dilaksanakan untuk derang. Tapi, persoalannya (ceh ayatttt), yer, persoalannya kenapa sekarang baru fikir larat tak larat? Tinggal tak sampai sebulan lagi je beb tarikh kami bertolak ke Sabah. Trip ni, bukan aku organize last minit. Hampir setahun jugak lah planning yang kami buat utk trip nih. Why now? Why?? Adoyaiii.

Seriously, aku lebih senang nak deal kalau derang tarik diri instead of buat permintaan bebukan e.g., nak tukar plan - mendaki satu gunung sahaja.

Bukan tak boleh nak layankan permintaan derang nih, bolehhhhh. Tapi, pastu, additional charge nanti, siapa nak tanggung? Derang dah tentu-tentulah lepas tangan. Organizer??? Mati kering kena keluar duit poket sendiri.

Frust lah.

Takper, lesson learnt.

Telan je lah untuk trip Gunung Trusmadi & Tambuyukon April nih. Nak merungut pun tak guna. Maklum lah, yang pergi semua kawan-kawan juga.

Cuma untuk next trip ke gunung Murud (Sarawak) lepas nih, aku open untuk serious climber sahaja macam trip Gunung Mulu yang aku buat dulu. No more open trip. Banyak cengkadak.

4 comments:

Biqque said...

tu la payahnyer bila kita 'berjalan' tak sama ngan cara orang 'berjalan'...lagi senang pegi sendri idak?

aemin said...

ye,aku setuju 100%.

Ely Hasrul said...

tu pasai bila biqq pegi jalan xmo ajak hahahhahaa .. biq nk ikut balik tepen...

Cicada2nd said...

Tak sangka sebenarnya kali ni plan blh jd cenggini. xpelah... next time kita try cara lain pulak. murud tu tahun dpn blh x?