Monday, June 18, 2012

22 tahun lagi..

Bangun pagi ni, aku realized yang aku ada 22 tahun lagi untuk bersara
dari kompeni ni. Oh, please take note ya, umur besara kompeni ini
adalah 55 tahun. Bukan 60++ tahun (keje gomen). Kang ada yang ingat
umur aku dah 40 tahun pulak.. tssk. Aku belum se-tua ittew :p~

Berapa exactly umur bersara gomen ek? 65 tahun? 68 tahun? Lama gila.
Jap, aku tengah membayangkan nenek-nenek naik lrt keluar bekerja.
Gasak ler nak keje sampai tetua camtu kan. Kang kalau benti awal, tak
dapat pencen pulak kan.

Aku yang nak mengejarkan umur 55 tahun dah teraza hazabb. Rasa
teringin nak resign sekarang jugak. Teringin nak duduk rumah, jaga
anak, layan hubby, goyang kaki. Atau tak pun just kosentret kat
bisness Makeupfreak taim weekend sahaja.

Dah. Dah. Dah. Kalau takde juta-juta dalam saving or EPF or ASB, etc,
etc, toksah lah verangannnsss nak berhenti ok aD.

Sila bersyukur dengan apa yang ada.

2 comments:

Eliss said...

staf baru tiada pilihan bersara, 60 tahun laa jawabnya. me amik 58 :p ada yang 55, ada yang 56 bersara :)tu skim yang dulu2 laa..

Angah said...

akak tetap pencen 56.