Monday, November 03, 2014

Rindu


"Aku sepi dalam keriuhan
Diriku bagaikan jauh terbuang
Irama yang berkumandang.."


Dengar lagu ni, teringat Kem Church kat puncak gunung Murud. Teringat suasana sunyi, sejuk, tenang.. Teringat wajah2 yang sama2 hiking ke sana.. muka yang sentiasa ceria.

Rindu.

Rasa nak putarkan masa. Tak pun, pergi sana sekali lagi. Lalu trek yang sama. Imbau memori. Semata nak jejak semula rasa ini.

Rindu. Sangat.






Andai rasa ni mudah diluahkan dengan kata2
Aku yakin kau tak mampu bertahan untuk mendengarnya

Andai pilihan berada ditangan ini
Aku sendiri tak yakin aku mampu meletakkan titik noktah

Andai dulu bisa diulang semula
Pasti kau dan aku berfkiran sama.. dan sejarah takkan bermula

Andai masa depan masih ditangan kita
Aku akan terus melangkah di atas jejak mu
Dan terserah pada mu, haluan hidupku




No comments: