Thursday, January 15, 2015

Penuhkan jadual

Tahun ni, kalau boleh nak kurangkan sikit running event. Bukan sebab minat berkurang, tapi sebab nak concentrate kat kiddos.

Lagipun this year will be the last year aku dapat berjimba camni. Once Ariff dah start Darjah 1 tahun depan, takde can nak memonteng or nak buat trip tergempar. Tak boleh main2. Apa2 kena plan. Confirm aku akan jadi lebih busy nak juggle dengan jadual sekolah Ariff.

Nak bercuti kena pilih taim cuti sekolah ja. Nak masuk hutan, kena compromise cuti dengan Mamoru. Tapi tu pun, tak boleh la nak berminggu2 masuk hutan. Kena pilih trip tak lebih 3 hari je lah. That's why by hook or crook, kena settlekan G12 by this year jugak!

Kena bertabah dengan jadual sekolah kiddos untuk tempoh 11 tahun akan datang (6 tahun sekolah rendah, 5 tahun menengah).

Pehhh.. 11 tahun eh! By time kiddos habis sekolah menengah, umur aku 47 kot! Tskk  tskk.. Ni la bahana kawen lambat, dapat anak lambat.. huhuhuhu. Takpa, janji by time aku retire, kiddos dah habis universiti, dah start keje.

Maybank punya retirement age at 60. If everything goes smooth ja, kiddos maybe finish their degree masa umur aku 52 tahun. Loan rumah pun ngam2 dah settle time tu (or maybe lagi awal). So, boleh lah aku retire awal.  Tak sanggup lah nak keje sampai umur 60 tahun. Aku  nak relax2 ja. Nak travel. Nak spend most of my time ulang alik surau (rumah kat Melaka tu 200 meter ja depan surau). Nak jadi the great chef for my beloved husband, anak, menantu & cucu! Layanan 100% tip top!

Fuhh... jauh berangan budak aD ni... Semoga jadi kenyataan. InsyaAllah. Amin ya Rabbal alamin.

Anyway, back to present.

Kkalau tengok list xtvt outdoor untuk tahun 2015 ni, jadual aku free sampai bulan depan. Start lari pun dalam bulan March. Relax sangat2. Relax sampai training pun aku abaikan. Bila nak start lari pun aku tak tau. Malas yang hamatss.

Haih. Stress. Dah la tahun ni banyak ultra-run. Training malas, tapi lari nak ultra. Camne tu?

Haihh.

Nak book flight lah. Jom Mamoru, kita pegi vacation lagi. Stress fikir pasal lari ni.. boleh? AHAHAHAHAHAHA..

No comments: