Monday, August 17, 2015

Last trimester

Entering my third and lastttt trimester!

Berdebar? Belum lagi. Towards the end nanti kut. Another 2 months plus to go.

Alhamdullilah, even dah masuk minggu ke 28, aku still tak alami symtom morning sickness, kaki cramps, bengkak etc. Sama macam last two pregnancy. Tak rasa apa2. Weird.. tapi apa2 pun syukur alhamdullilah. Semua kerja Allah swt. Dia permudahkan. Semoga proses delivery nanti turut dipermudahkan olehNya dan semoga baby terus membesar dengan sihat sempurna. Aminnn.

Cuma part anemia je lah. My fault juga. Tak suka makan ubat. Segala jenis ubat aku tak suka. Rasa terseksa sangat bila doktor suruh makan obimin (Iberet Folic). Tapi demi baby, terpaksa telan juga.. uwaa... Sumpah aku tak suka ubat ni :(

Weekend ni ada check up kat Al-Islam. Hopefully, tekanan darah kembali normal. Hopefully lah kan. Itupun makan ubat dalam bulan ni banyakkkkkk kali skip juga. Haihhh..

Seriously, kalau tak amik ubat ni, aku rasa sihat ja. Tapi bila makan ubat.. almost sekerat hari aku letih lembik mual sampai tak lalu nak makan. How? How? :(

Ok. Lupakan part tak best ni. Just nak jot down satu perkara penting (pada aku lah), tentang pregnancy kali ni:

Tak ingat kalau2 perkara yg sama aku rasa masa last two pregnancy. Sebab dah lama sangat kan. More than 6 years already. Cuma yang paling obvious, pregnancy kali ni aku rasa sangattt glowingg. Aku suka sangattt dengan kulit aku. Kulit muka, tangan, badan, kaki... pendek kata semua2 lah. Rasa kulit sangat moisture, cerah dan lembut (no aku tak pakai apa2 produk untuk kulit kecuali losyen baby & minyak zaitun. Itupun pakai kat perut & tangan ja. Bukan aku lumur sampai muka or kaki pun.. haha. So, its must becoz of the pregnancy la kan..

Orang kata kalau pregnant baby girl, muka mummy mesti nampak kusam, tak bermaya sebab baby girl amik semua seri dari mummy. In my case ni, macam tak leh caya je? Why aku rasa glowing semacam & rasa santekk ja? Mengarut je kot semua cakap2 orang tu. Plus ada orang cakap kalau pregnant baby girl bentuk perut lain sikit dari dari pregnankan boy. Tapi aku rasa sama ja perut aku dulu n sekarang..  or ntah2 baby kat dalam ni boboy jugak kut... hihi

My due date 13 Nov ni. Kalau ikut pengalaman bersalin kali kedua dulu, aku deliver awal 2 minggu. Aku agak2 la kan.. maybe dalam minggu last bulan October baby lahir.. let see whether she is October or November baby :)

Checklist to do:
- Book & bayar deposit untuk single room Al-Islam.
- Baby stuff (kat rumah, travel, kat umah nenek)
- Book nurse kat klinik kampung (to remind Mamoru)
- Preparation untuk kenduri akikah

Mamoru dah cakap nak amik cuti seminggu kali ni (3 days paternity leave + 2 days AL). Yelah, with 2 kids to look after plus newborn baby.. sureee havoc.

No comments: