Friday, August 19, 2016

Itinerary




Busy plan itinerary untuk trip Bali. Dah lama tak rasa camni. Organize trip sendiri from scratch. Last buat dulu masa trip gi Mulu tahun 2008.

Plan asal nak guna tour agency je. First time nak bawak anak2 gi trip jauh2. Tempat orang lak tu. Biarlah proper.

Tapi bila tengok itinerary yang tour agency bagi.. aduyai.. penuh dengan lawatan ke pantai je. I'm not a beach person. Plus aku tak gemar gi bercuti semata nak melepak bermalasan tepi pantai. Aku punya type vacation lebih pada nak tengok negeri orang.. budaya.. nature.

So aku decide untuk buat itinerary sendiri. Still tengah draff. Google Tempat. Jarak. Timing. Costing. Cuaca. Ada satu kerja gila dalam plan yang aku harap sangat dapat buat. Semoga dipermudahkan dan dimakbulkan plan yang satu ni.

Thanks Mamoru coz percayakan aku buat itinerary sendiri instead of guna khidmat agency.  InsyaAllah kalau semua goes as plan. Especially "kerja gila" tu, I can confidently masuk bakul angkat   diri sendiri sebagi trip planner yang berjaya! Dan pastu boleh lah plan trip lain lak kan kan kan.. :)



No comments: