Wednesday, November 23, 2022

I love it!

Think my happiness meter have climbed to the max - now that I can run anytime I want using the treadmill. Tak perlu bazir masa nak tukar baju sports attire, keluar rumah pergi tempat untuk berlari - which take a lot of my time.


Sekarang nak lari tak perlu selongkar wardrobe cari tight or baju. Lari pakai spender pun boleh 😁😁😁. Tak payah nak pakai jam tengok pace bagai.. set kat treadmill ja. Paling best, boleh tengok tv sambil lari. 


Yeayy!


Ive been using the treadmill 2 kali already since yesterday. Easy run. Felt really good.


And yes, I know not good to use treadmill all the time if I aim to run a road race. But for now, I just want to enjoy it. Nanti weekend kita lari atas jalan lah kan.


My schedule now walaupun tak bekerja, nampak macam ada masa untuk berlari kat luar. Tapi hakikatnya, jadual sekolah kiddos berbeza: pagi, the boys sekolah sesi pagi, Aleesya sessi petang. So tak boleh nak run pagi sebab tak berani tinggalkan Aleesya sorang² kat rumah.


Petang pula fetch Aleesya dari sekolah dan sampai rumah masih tak boleh berlari waktu petang coz nak teman Aleesya main kat playground. 


Masa yang aku ada kat rumah ni totally for family. Spend time with kiddos as much as I can, cooking everyday for Mamoru. In between tu memang ada banyak sangat masa  lapang, which I havent decide what to do with it - still trying to figure out how can I make use of all the free time I have right now. 


I always scared I make the wrong decision when I choose to take one year leave from working. But Im glad I did it. This is really what I need to rejuvanate my mind - myself -  from office stress. 


Alhamdullilah.


No comments: