Monday, May 22, 2006

wahlau..

..8.50 am.. aku rushing dari melaka ke KL.. 11.15 am.. here I am. Ntah naper mcm dpt semangat baru utk teruskan event kat Carcosa. Alhamdullilah, when theres a will, there will alwiz a way kan? Thanks to kepala otak aku yg degil nih.. (and of coz, syukur pada Tuhan).. rasanya tak sia-sia hundreds of phone calls yg aku buat dari Melaka sepanjang weekend rituh (oh ya TS, don’t forget my bonus, so I can pay my dad’s phone bills - hehe).. now, bolehlah macik jalan tonggek-tonggek pi Carcosa.. no need to shame-shame la.. *gelak lelompat*

Talking abt my holiday kat melaka.. nothing new.. semuanya cam biasa;

Lil- Nina dah pandai berjalan..*caiyok*.. tp, kaki dia still terketar-ketar jugak la kalau berdiri lelama tu.. plus dia dah pandai tiru cakap / perbuatan orang.. *so cute la*.. tak puas rasanya ge-golek dgn dia.. *miss u la tomei*

Rasanya sepanjang cuti kat kampung nih, aku lebih ‘terjaga’.. esp bab makan la. Sehari sekali aku musti makan nasi.. kira ok la dari kat KL, seminggu sekali je jamah nasi (itupun taim dalam hutan).. oh, btw, skrg nih musim buah mangga.. *peh peberet tuu*.. asal celik mata je, aku pulun mangga dgn kicap.. baik pagi, petang, siang malam.. mangga je yg aku bedal.. *muehehe*..

Isu ke-senget-an dah tak timbul langsung.. *syukur*.. tp, yg tak besh tu, isu lain plak yg timbul.. esp bila adik-adik aku tengok pic aku trekking dgn bebudak gunung nih. Ada ke derang buleh main pilih-pilih kan buipren utk aku.. suruh pilih yg tu lah.. yg ni lah.. haper ingat ikan masin ke nak pe-pilih acamtu. Ce-cepat aku tukar topic lain.. kang kalau bapak pun dah menyampuk, abes lah..

Discuss dgn adik lelaki aku tentang preparation utk majlis kawen dia. Masa bebincang tu, aku tengah sibuk dgn paperwork.. se-sambil tu duk dengar dia membebel.. all of sudden, dia cam kecik hati dgn aku.. dia terus bangun dari katil, then keluar dari bilik aku (maybe sbb aku tak kosentret kat apa yg dia nk sampaikan).. *isk*.. haper lah aku nih. Sepatutnya, aku dengar bebtul apa probs dia.. maybe dia a bit nerbes bila tarikh perkahwinan tu makin hampir kut.. *isk*.. bodohnya aku! Patutnya aku lebih maklum, dalam family nih, aku yg paling tua.. of coz dia harapkan aku dlm bab-bab camnih.. dan aku tak sepatutnya cakap aku tak reti adat / upacara / proses nak buat majlis nikah nih.. *sighs*.. (wei aD, ko buat corp event be-besor gheti.. takkan event utk wedding tak ghetti?!!).. *duh*.. Forgive me bro. Promise ya’, I’ll do my best for ur wedding day! Don’t worry ya lil bro? I’ll do anything for you.. *promise*.. (hm, kalaulah arwah mak masih ada..)

One more thing, before I forget.. Met xxxx and the ex in-laws diz morning (buleh ke tulih acamnih?) Hm, tak bertegur pun. Wuz rushing taim tu.. *sorry nehh*.. anyway, tomorrow your birthday kan.. (we used to celebrate it together – ahh old story).. aper pun, juz wanna wish you Happy 27 th Birthday.. semoga hepi sokmo disamping partner & keluarga. My pray will alwiz be with you.. *ikhlas nih tau*..


erm, nk balik awal.. i'm on leave arinih remember? now, buleh la sambung tido kat umah..

No comments: