Tuesday, September 12, 2006

Konvo

juz got back from Kedah diz morning.. kena direct pegi opis plak.. uwaa.. dah baper mlm aku tak tido... penat.. penat.. penat..

camnerpun, aku puas hatiiiiiii sgt.. coz dpt tgk adik lelaki aku yg no. 3 konvo kat UUM. dia dapat 2nd class upper!! dia org yg ke-4 naik atas stage terima ijazah ..*caiyok*.. cute sgt tgk dia lari-lari dlm baju jubah dia dapatkan kitaorg kat depan Dewan Muadzam Shah. bertambah hensem bila dia tanggalkan jubah & juz pakai tie and jacket.. dah besar dah rupanya adik aku sorang nih. bangga sey! (sory la no family pics not allowed kat sini - certain ppl je boleh share)

part yg tak best bila ramai ke-kwn dia ajak bergambar.. sampai family kitaorg kena tunggu turn.. *isk*.. pastu, aku kena jadi tukang pikul bunga & hadiah yg dia dpt.. kalau sejambak dua taper lah.. nih, sekali 4 jambak.. tu tak termasuk teddys lagik.. kalah potter! .. tp, taper.. dgn result dia yg cemerlang camtu, bagi satu tan lori bunga pun aku sanggup pikul.. *hehehe*


***************************


Kat kampung sebelum gerak ke Kedah:

Aku : lerr.. saper putuskan selipar along nih? tader selipar camner nk balik kl?
Aunt Shi : astaga.. along pakai selipar jepun je balik dari kl semlm??
Aku : err.. a'ah.. naper?
Bapak : Ambik kasut kat tepi rak tu.. pakai.
Aku : Alaa.. tanak arr bah, tak sesuai arr pakai kasut tu.. kita gi beli selipar kat kedai depan je lah.. murah je.. seringgit setengah.
Bapak : Jangan ngengada.. pakai kasut tu.
Aku : Dah melambak kasut along kat kl tu.. along nk selipar gak.. (tetiba aku jumpa selipar jamban kaler kuning kat blakang umah).. hah, selipar saper nih, along amik ey?
Bapak : Selipar abah tu..
Aku : Tak kira.. along nk 'roket' gak
Bapak : Bahasa apa along guna nih?.. Awak tgk D**** nih, dah tak mcm pompuan.. perangai bla bla bla.. selekeh bla bla bla.. masuk hutan keluar hutan bla bla bla.. ntah bila la nk kawen bla bla bla.. apa nk jadi bla bla bla..(sambil membebel kat Aunt Shi)

hurm.. kenkadang kelakar.. kenkadang sedih.. tader niat nk luka kan hati org tua.. tp, nk wat camner.. ni lah diri aku.. takkan nk hipokrit pulak.

9 comments:

Anonymous said...

Bukan Diriku- Artist: Samsons

Setelah kupahami
Ku bukan yang terbaik
Yang ada di hatimu

Tak dapat kusangsikan
Ternyata dirinyalah
Yang mengerti kamu
Bukanlah diriku

Kini maafkanlah aku
Bila ku menjadi bisu
Kepada dirimu

Bukan santunku terbungkam
Hanya hatiku berbatas
Tuk mengerti kamu
Maafkanlah aku

Walau kumasih mencintaimu
Kuharus meninggalkanmu
Kuharus melupakanmu
Meski hatiku menyayangimu
Nurani membutuhkanmu
Kuharus merelakanmu

Dan hanyalah dirimu
Yang mampu memahamiku
Yang dapat mengerti aku

Ternyata dirinyalah
Yang sanggup menyanjungmu
Yang lama menyentuhmu
Bukanlah diriku
(LAgu ni besH..carilah aD)

Anonymous said...

hi aD,

lama tk singgah sini. how u doing good

Anonymous said...

anonymous:
thanks.. nnt aD carik =)

silent reader:
hey lama x dgr cerita.. hows life?.. im feelin great ere.. ;)

Anonymous said...

AD, Roket? Arman ajar ekk?

Anonymous said...

hehe, i'm good..maybe i guess, sampaikan anta msg pon bleh berterabur..it's supposed to be hope u doing good. adeh, hey bile nk mkn cendol ni..next week dah nk pose.. :p

Anonymous said...

wecko:
hi wan.. yep Arman Urukhai yg ajar.. kihkihkih

silent reader:
dats nice wut.. boleh buka poser sesama kan kan kan

Anonymous said...

hahaha.. boleh je.. ape2 hal calling sajos aa cik aD..cakap je time bile mo buke pose samo2 adeh ngah pewai ni kt opis

Anonymous said...

gurl, bila u all nak pergi gunung tahan? can i join u all gak ke? one of my dreams ni

eniwei, a fren of mine yg recommend me to your blog, very the vogeh va va va

email gurl, mine at cik.tipah@gmail.com

Anonymous said...

this 1 is cute....just drop by...pas nie tak sure biler lagi dapat masuk ** nyer blog..