arinih aku nak amuk satu dunia! naper? meh sini kita buat sesi menyumpah seranah sumer.
penah dengar agensi Utas Travel & Tour? tak penah? haa cuba klik website nih, http://www.utastravel.com.my/
oke dah dapat idea hapekemender Utas nih?
citer nih jadi kat Sham & Ida pagi tadi. supposed derang berdua nih fly ke Penang hari nih (naik MAS). tapi disebabkan ke-BEBAL-an staff di agensi Utas Travel Tour nih. maka derang tak dapat naik flight.
puncanya? salah nama pada tiket. sepatutnya ditulis Nor Wahida ditulis jadi Nor Mazlina.
aku call Rahizan (person in charge kat Utas), ada sorang minah nih cakap dia on leave. so, aku mintak lah no henpon dia nih.
first call, Rahizan angkat. katanya, memang Sham ada inform yg nama tu salah. dan Rahizan kata takper. setakat silap sikit camtu takde masalah. sure "lepas" naik flight katanya... huhh!! mengamuk aku on the phone tadik. bangang ke tak jawapan dia nih??
oh yer, for info.. Utas Travel & Tour yg Sham deal nih adalah Head Quarter Utas sendiri yg beroperasi di Alor Gajah, Melaka okeh. dan utk makluman, Utas Travel Tour nih ada 4 cawangan lain yg terletak di Bandar Melaka, Johor Bahru, Muar dan Kuala Lumpur.
lepas dgr suara aku dah memetir kat dlm phone tu, dia create alasan lain.. katanya Sham salah bagi nama wife dia. Laaagggiiiiiilahhh panas hati aku mendengarnya! Alasan bangang yg penah aku dengar. Sham salah bagi nama? hey, kamon lah. suami mana yg tak ingat nama bini (unless suami yg ada bykkk bini laa kan!). Takkan lah Sham boleh salah bagi nama? Nor Wahida dengan Nor Mazlina kan jauhh bezaa??? Lagi pun bukan ke Sham dah call awal-awal lagi inform yg pihak Utas salah tulis nama untuk tiket tu?? aper nih??!!!
tak tunggu lama, aku semburrr segala-mala ke-tak-puas-hati-an aku nih. aku nak derang refund balik sumernya atau ganti dgn tiket lain hari nih jugakk! bila dgr aku cakap camtu, dia mula kelam kabut. dia cakap dia try figure out camner and janji nak call balik.
lama aku tunggu dia call sampai flight yg sepatutnya adik aku naik pun dah berlepas. ada dia call?? tak ada oke!!! aku tipun no henpon dia. harammmm dia tak jawab. aku call opis. minah kat situ cakap derang akan deal dgn Rohizan nih. tapi tunggu punya tunggu macam hampehhh. sorang pun dari Utas tak call and explain or at least mintak maaf ke haper. bangang punyer servis.
lasstt.. aku call lagi. terus nak cakap dgn manager nih. tapi minah kat situ ckp manager keluar. bila aku mintak henpon manager, derang ckp tataw. geram btul aku! camnih ke cara Utas treat customer? helllloOooooo???
adik aku skrg nih on the way ke Penang. tapiii pegi naik BAS. cuti yg dia amik pun tak lama. so, terpaksa pegi jugak. kalau nak tunggu Utas, sampai kiamat pun belum tentu dia buat apa-apa. kesian adik aku. pegi honeymoon naik bas!
buat Utas Travel & Tour Agency, aku harap korang refund balik sumernya kat adik aku & wife dia dan MINTA MAAF. kalau tak, aku akan amik tindakan. dan sampai bebila pun aku akan tulis & sebarkan tentang betapa tak profesional nya kompeni nih buat keje!
5 comments:
ilek2 ad...sabar2
tiup22 ad kasik ssejukk..
puh..puh..puh22.
meow2, tgh sabau ni.. kipas laju sikit.. aircond tu kasi sampai -5' celcius..
salam ziarah drpd ayahzain
Boss mane ...
Boss maneeee ha
Post a Comment