Monday, January 04, 2010

Haloo 2010

Its new year again. The year of a TIGER!

2010 huh? Woow... I’m aging. 31 years old now *gasp* (semangat tiba-tiba down bila terbayangkan old tigress beruban jalan bertongkat pakai spec kanta tebal 3 inci tsskkkk)

Anw, takde apa yang baru untuk tahun nih. Still meneruskan resolusi lama.

Agak free hari nih di tempat kerja baru (well, dah lebih sebulan pun kat sini). Oh, tempat kerja baru memang best. Baik dari segi environment keje, benefit, staff yg cool & my superior yang memang baik gila. Not to mention bab income yang memang memuaskan (alhamdullilah). Bet, many would die for this job, but me.. aku macam dah tak ada passion untuk kerja office hour nih (seriously). Aku suka kerja part time aku (as makeup artiste) lebih dari aku suka kerja office. Camno?

Note: Why eh, bila aku kerja dengan bank, ramai yang assumed aku buat sales? Please, my job doesn’t have anything to do with sales. Don’t ask me about the bank’s product. I know nothing kay.

Dah berapa minggu aku tak update blog nih kan? (bertuah punya tuan). Bulan nih memang busy gila. Dengan kerja baru (weekdays), kerja makeup (weekend), wedding adik aku (baru je selesai). Penat, tapi seronok! Memang takde can nak duduk menghadap laptop lelama. Mana taknya, asal balik rumah je, segala urat saraf yang ada kat badan nih merayu minta bantal. Rasanya pasnih, aku kena ada Blackberry sebijik (ops, dua bijik termasuk Mamoru). Boleh update all the time. Hmm, kena masukkan dalam wish list tahun nih!

Oh, sudah lunch hour. Yes, mood dah kembali bersemangat (semangat nak makan). Lunch hour kat sini 2 jam (12 pm -2 pm). Ekceli kena pilih sejam je. Tapi aku bantai 2 jam terus. Sejam lunch kat luar, sejam lagi duduk depan pc sambil mulut tak henti mengunyah. Rilek betul keje kat sini, tak faham aku. Cuma kengkadang je lah agak busy (not to say busy la, let call it non-productive) bila sehari suntuk kena attend meeting. Y’know, kerja dengan kompeni besar banyak birokrasi. Nak buat apa-apa decision even sebesar semut pun semua kena meeting! *pengsan*.

Ok, till aku mengenyangkan perut… tata.

3 comments:

Eliss said...

moga 2010 lebih indah!
aku pun nak satu blackberry :)

Biqque said...

ha! baru update blog! nak kena niiiii...

Wina Momma S and S said...

teringin nak tengok wajah terbaru arif :-)