Tuesday, December 29, 2009

Make up for wedding

Tahniah buat my little sister yang dah selamat melangsungkan perkahwinan pada minggu lepas. Tahniah juga buat suami dia, Hazwan, yang juga merupakan rakan sepergunungan aku cum kawan baik Mamoru masa belajar dulu :)

My sis request aku make up kan dia untuk majlis nikah dan berinai kecil. I'm so proud doing it. Paling bangga bila my sis & kawan-kawan dia komen aku punya make up lebih cantik dari mak andam official yang dia ambil untuk majlis berinai besar (thanks sis, for your trust!)



Nih gambar my little sister masa hari pernikahan dia. Aku guna M.A.C, Kryolan & Dermacolor untuk base. Mata, aku gunakan Star Violet & Cream De Violet dari M.A.C. Bibir pula, aku guna warna nude plus M.A.C Lust. I did her tudung too. Aku yang suggest dia pakai tudung & selendang style gini. Plus aksesori tu semua dari my fav collection :)



Suka sangat my sis bila tengok hasil make up aku. Masa tengah make up, my sis sempat bergurau suruh aku baca doa naikkan seri muka.. Lawak lah. Aku rasa, dia nervous taim tu.
Aku suruh selawat bebanyak je :)



She looks so gorgeous sangat petang Jumaat tu. My ugly duckling sister dah berubah jadi beautiful swan.. Ok, gurau.



Make up untuk malam berinai. Aku just ambil masa tak sampai sejam untuk make up & siapkan adik aku taim nih sebab pengantin lelaki dah nak sampai. Kelam kabut juga tapi alhamdullilah, siap on time.



Aku tak ada gambar close up untuk make over nih. Yang ada nih pun aku crop je. Untuk make up yang nih, aku guna M.A.C mineralize eyeshadow limited edition 'Museum Bronze, Jardin Aires & Copperized. Bibir pun aku guna M.A.C Elle.



Beatiful. Aku sendiri suka sangat tengok muka dia :)



Oh, I did her hair too and pakaikan veil & semua aksesori.

p/s: Later i'll upload her wedding picture. All taken by Mamoru. Serious lawa semua gambar. Tak caya tanya Biqque (dia dah tengok kat FB).

11 comments:

Elyn Sani said...

wow mmg cantik la AD!!! teruja i nk pi blaja mekap ni!!

Biqque said...

aD...

(speechless) m(_ _)m

.....

CANTIK LA U MEKAPPPPPP! SERIUS! DAH MACAM PRO DAH NI. u r so TALENTED LA! dah la pandai masak, pandai mekap plak tu! haihhhhh...

(finding excuses to get ur khidmat...hmmm...i dah kawin...hmmm...dinner takde plak...arghhhhh...)

testimoni : saya biqque, bukan nama sebenar, telah melihat hasil tangkapan (wah?) gambar cik fuzzy dan mekap cik aD. MEMANG LAWA! CLAP! CLAP! CLAP!

Chooyaya! said...

ad mmg ada bakat.. sgt sgt sgt sgt cantik!

mama alya said...

memang cantiklah sis.salam perkenalan.singgah blog jap ...follow me k

Eliss said...

mcm duplicate dengan ko lak yer.chomel!!

MuMMy 2 Haqq said...

thumbs up! mmg cantek..

Cik Esu said...

aD,
TWO THUMBS UP !!

ana said...

EMM . CANTIK.. CANTIK..

Ely Hasrul said...

apebila membaca testimoni biqque, saya ade alasan utk menggunakan khidmat AD and Fuzzy hahahahah santek2! tahniah

[ibuLUNAZALEA] said...

heeehe..mmg chntek,..tangan laki bini ni mmg bseni!!

CatlinaFly said...

cantiknye..teringin nak pandai mekap (muke sendiri jek)..lepas bersalin ni, muke makin teruk jadi berbelak2, tambah2 ade kursus yang a de aktiviti kat pantai..smpi skrg tak baik2 sunburn..kalo leh AD letak tips mekap or step by step mekap buleh? :)