Thursday, July 29, 2010

Breast-pump baru



Yep, definitely gonna buy a new one.

Masa pregnantkan Ariff tahun lepas, aku guna Avent Isis Manual (set on-the-go). Harga dalam RM270++. Still tahan lagi. Tapi, bila fikir balik pengalaman guna Avent minggu-minggu pertama lepas deliver Ariff.. huhuhuhu tak sanggup beb nak guna breastpump manual. Letih dan ambil banyak masa. Dah la kepala aku asyik nak tertunduk-tunduk nak make sure mender alah tu sentiasa attach kat breast. Pastu, nak tengok ada ke idak susunya. Haih.. letih. Lenguh.

Sekarang bila dah pregnantkan yang no. 2 nih, baru lah aku terasa betapa pentingya pelaburan untuk beli breastpump yang terbaik. Seriyes penting untuk meminimumkan tahap depression akibat pump susu yang kurang dan untuk memastikan anak-anak aku fully breastfeed.

Breastpump kedua nih, aku harap breastpump yang terakhir aku beli - Medela Freestyle - handsfree brestpump. Harga dalam pasaran RM2,200.00. Agak terkejut beruk jugak lah bila menengokkan harga mender alah nih. Dua ribu beb - gila apa beli breast pump mahal cenggitu. Tapi tu pemikiran aku masa first pregnancy dulu. Kali nih, soal duit tolak tepi. Yang penting, aku tak tanggung hazabbb nak memerah susu lepas bersalin nanti.. huhu

Anw, tenkiu sangat lah kat sorang blogger nih (Aja nama dia). Dia lah yang tolong belikan sebenarnya. So dapat lah murah sikit - RM1,699.00. Jimat 500 inggit. Jimat banyakk ok.

Tak sabar nak tunggu baby 'A Junior' lahir awal bulan Disember nanti. Nak guna Medela.. hihi (oh, kami dah tau apa gender second baby nih. Tunggu next entry ok. Tak sempat nak cerita lelebih. Aku nak goreng jemput-jemput jap)

6 comments:

CuppyCakeMommy said...

wahhhh..nak jugaaa...tapi baru sorang,so redha je dgn swing peneman setia ni..congrates babe..kalau dapat girl best la leh completekan the family..tapi kalau dapat boy pun best juga...ariff ada geng main bola nanti

Biqque said...

haaaaaaaaaa dah tau gender? nak teka pompuan plak bleh? hehehe!

Angah said...

angah pun beli gak fre style ni. dulu pakai medela PISA.

aemin said...

mahalnyer.. tak tau lak aku ada brest pump sampai ribu²..

Unknown said...

eh...kite pon beli pump yg sama ngan AJA...hehehe

SHAFIDA said...

salam ....saya berminat bila dgr awak beli FS murah giler...boleh tak kalau saya nak suh tlg belikan..heheheheh

kalau boleh macammana caranya...
tq