Monday, May 23, 2011

Memanjat Broga


Mendaki bersama ofismate & ex-ofismate Mamoru. Tenkiu Qemma, Ina, Zu, Julia (bukan nama sebenar) Asrul dan alaa-aku-lupa-siapa-nama-kameramen-lagi-sorang-nih?

Ekceli takde sorang pun antara kami penah sampai area Bukit Broga nih. Semua pakat google cari peta, guna gps atau pratikkan skill 'pure people' (bak kata Asrul) dalam menjejak lokasi Broga.

Tak susah pun mencarinya. Kata tempat femes kan?


Sahur di Q Bistro. Err.. sarapan di subuh hari orang panggil apa eh?


Bergambar di Puncak Broga. Senang je trekking kat sini. Semua orang boleh buat kut. Aku tengok budak kecik pun selamba berlari panjat bukit nih.. hihi. Tapi jangan under estimate juga. Sebab member ofis aku punya kawan just trekking separuh jalan je - tak larat katanya.


Posing taim matahari naik. Tak nampak pun kat celah mana sunrise sebab awan mendung je. Tau-tau dah cerah.. huhu


Klik pada gambar kalau nak view jelas sikit nah.


Girls power. Aku sorang je dah kawen. Awek-aweks yang lelain nih sumer single tau. Available atau tak, sila tanya tuan badan :)


Me & Mamoru. Exercise sebelum join xtvt naik gunung.


Me & Julia (bukan nama sebenar)


Sarapan mee goreng mamak di puncak Broga


Mamoru dan alaa-aku-lupa-siapa-nama-kameramen-lagi-sorang-nih?


On the way turun


Gambar camnih harus ada. Bonggol-bonggol bukit kat belakang tu semua puncak botak yang wajib dilalui untuk ke puncak.


Best gak kawasan nih.. ada batu, ada trek lalang, ada view 360'.. tapi gamai bebenor laa.. kalau hujan sikit je konpem lunyai trek...


Aksi pelik musti ada. Aku just bawak waterbag seketul + compact kamera + mee goreng je :)


Pakai T kaler pink + stokin pink.. hahaha. Bukan kaler pilihan tapi saja gedik.


Cantik kan view dia. Tapi kalau trail dia just satu denai je sure lagi cantik.


Pekena air kelapa kat starting / ending point.


1 comment:

n o h a F i z a said...

aD pegi on sunday eh... fiza pegi hari sabtu. nak buat entry broga jugak tapi belom sempat.