Thursday, March 12, 2015

Allergic reaction

Doctor said, I developed severe allergic reaction to leach bites.

Still couldn't believe how on earth pacat can cause this type of allergy. This is not the first I've been bitten by pacat. More than decades kot pacat jadi teman tak mesra setiap kali aku pergi hiking. So why now?

Doktor pun tak boleh bagi jawapan.

Ambil sampel darah.

Bagi injection kancing gigi sampai 3 hari tak hilang rasa kebas kat bahu.

Dari hari Isnin kaki kiri bengkak macam gajah (ada 6 bekas gigitan). Aku pregnant pun tak pernah bengkak kaki camni.. ahaha. Tak sakit pun. Boleh jalan dan berlari macam biasa. Cuma bengkak he lah.

Tapi hari ni dah ok. Kaki dah kurus macam biasa.

Conclusion: aku still doubt dengan doktor punya teori. Coz result blood test clear. Tak mungkin allergy. Tapi aku tak cukup ilmu lagi nak create new teori.. huhu.

3 comments:

abdooss said...

ALHAMDULILLAH dah sihat... semoga sihat sejahtera terus adanya... Ameeen

Anonymous said...

Maybe Deep vein thrombosis (DVT)

Unknown said...

Hai kak ad
Just nak kongsi pengalaman.Saya juga alami bengkak kaki lepas turun dari mendaki gunung.Sebelum ni tak pernah but after few trip it happen bilateral leg swelling,but tak sakit cuma rasa berat and penat sikit sebab nak bwk added extra weight when we have legs edema dan pastinya tak da kena mengena dengan lintah.
Check pakar perubatan diorang sendiri a bit confused and diorang punya teori was fluid retention due to high altitude.Mungkin kasut kita grip terlalu lama or kuat and disturb the blood flow..but usully when it happen once it will happen again after trip n trip.aishhh..