Thursday, March 05, 2015

Kiddos pasang khemah

Semalam masa test DIY emergency tent, aku ajar Ariff & Amarr pasang khemah solo Eureaka Spitfire 1.

Ekceli saja nak alih perhatian diaorang berdua sementara aku working on khemah DIY.

Kiddos hepi sangat dapat main dalam khemah. Siap suruh buat campfire okay. Haih. Mana boleh bakar2 dalam kawasan apartment ni nakkk oii. Aku suruh kiddos nyalakan api style orang zaman batu. Gosok2 kat kayu... ahahaha. Mahap la anak..mummy tipu sunat. 

 

Beria2 dua beradik ni nak nyalakan api


Cara pasang khemah.. memula bentang khemah atas tanah.


Pastu pasang rangka khemah


Pasakkan stake kat dedua bahagian hujung khemah.. dan tadaaa...


Dah siap! Eureka Spitfire 1. Berat 1.25kg. Khemah paling ringan aku penah jumpa.Tapi aku tak bawak khemah ni masuk Tahan minggu ni. Tak sesuai untuk trip super-ultra-light. Kalau hiking biasa2 boleh lah.


Jom camp out!


Ariff & Amarr.. colours of our life :)

No comments: