Monday, August 28, 2017

Bali runcation Day 2 : Allergy attack

Balik dari Dreamland Beach rasa tak selesa satu badan. Allergy attack. Macam gegata. Gateiii.. uwaa.

Sampai hotel, aku terus inform Datin Orked (team head) nak gi clinic. Dia nak teman tapi aku cakap tayah, Mamoru ada dalam bilik, boleh temankan aku pegi. Lagipun semua team Maybank baru je sampai hotel.

Masuk bilik, kiddos semua dah tidur. Nak kejut ajak pi klinik sama2, tak sampai hati pula. Aku decided gi sorang je lah.

Pegi naik uber je. Senang beb. Takde issue nego2 harga uber sebab semua dah ada terpapar dalam Apps. Murah lak tu.

Tak sampai 2 minit naik uber dah sampai Kuta Medical Centre. Laaaa... Dekat nau rupanya. 350 meter..kah kah kah. Kalau jalan kaki pun tak sempat nak berpeluh ketiak.

Balik dari klinik aku jalan kaki je.. hihi.

Kena charge 588,000 rupiah (almost RM180) kat klinik. Tapi boleh claim company. Sebab pegi sini atas nama company kan.

Best tau jalan kaki kat kuta taim malam. Semua tempat happening! Tapi aku straight balik hotel je. Malam ni nak kena bangun pukul 2 pagi okay. Kena tido awal.

Kat kantor klinik. Peramah tau orang2 kat Bali ni. Pembersih pun iya. Sepanjang kat sini, aku tak nampak pun kanak2 miskin minta sedekah. Kira ekonomi Bali ni memang maju.

Allergy dah kurang. Tak gatal lagi. Bintik2 pun dah faded time ni. So, dinner time.

View dari lobby hotel menghadap Kuta street. Yerang benderang kan deretam kedai depan tu. 
Ni masa aku balik jalan kaki dari klinik ke hotel. Jalan kat Bali ni kecik2 je. Tapi busy. 

Our hotel in Kuta. Sun Island & Spa hotel. Terbaik! Kalau baru sampai dia akan hidangkan welcome drink. 

No comments: