Thursday, June 08, 2023

Selamat hari lahir ke 14 tahun Ariff

Throwback 6 June aritu.

Selamat hari ulangtahun kelahiran buat anak sulung mummy, Ariff.

Mummy doakan awak berjaya dalam akademik, berjaya dalam pekerjaan, berjaya dalam kehidupan di dunia dan dianugerahkan kehidupan yang bahagia juga di dunia akhirat  nanti (jannah). Aamiinnn.

Mummy buat celebration simple² ja. Ariff pun jemput sorang ja kawan sekelas yang rapat dengan dia dari sekolah rendah dulu. Selebihnya mummy ajak sepupu² depa ja datang memeriahkan suasana.

Lepas semua orang balik Ariff tertunggu² juga hadiah birthday dia. Selang sejam dia tanya bila boleh dapat hadiah dia. Mummy dah panik sebab memang tak sempat nak beli. Esoknya, mummy just letak beberapa note 50 dalam angpau dan bagi pada Ariff. Mummy cakap, sebagai hadiah birthday. 

Ariff nampak terkejut sebab mummy bagi duit ja. Tapi cepat² dia sorokkan perasaan terkejut bercampur hampa tu dengan senyuman. Dia tanak mummy kecil hati. Perlahan dia cakap terima kasih mummy, pastu terus masuk bilik. Mummy tinjau celah pintu, mummy nampak air mata Ariff mengalir masa dia duduk atas katil. Maybe dia ingat daddy dan mummy lupa birthday dia sampai kami bagi duit ja kali ni. 

Ariff dan Amarr bukan jenis pandai berbelanja. Duit yang kami bagi pada dia selalunya dia akan terus letak dalam tabung. Dalam tabung dia ada beratus. Pernah tu hampir seribu ringgit dalam satu² masa. Kalau nak tengok dia belanja pun, kat sekolah je lah. Beli makanan. Maybe Ariff mengharapkan dia dapat hadiah dalam bentuk fizikal. Bukan dalam bentuk cash.

Mummy cerita kat daddy. Terus petang tu juga daddy ajak mummy pergi mid valley cari hadiah untuk Ariff. Daddy belikan headset untuk Ariff. Hepi sungguh Ariff dapat hadiah. 

Next time mummy dan daddy kena lebih alert. Terutamanya emosi anak² remaja. 











 

No comments: