Thursday, November 02, 2023

Genap seminggu bekerja

Genap seminggu bekerja. Masih cuba membiasakan diri. Alhamdullilah, ofismate dan bosses sangat memahami. 

Ramai rakan ofis yang kenal aku kat sini (kenal sebab mostly berhubung thru email - nama aku kan unik, so semua kenal). Semua terkejut aku transfer dari Menara ke sini. Biasanya orang berebut² nak transfer masuk ke menara. Tapi aku sebaliknya. 

Bila aku tanya, apa yang buat diaorang nak pergi menara, kata mereka, menara best sebab meriah dengan event. Dan of course lah menara ada banyak fasiliti utk staff macam gym, sauna, T-pod (play area macam kat Google company). 

Aku senyum je dengar. Bab hepi² je yang diorang dengar. Bab stress yang tak masuk akal diaorang tak tahu 😅

Biarlah. Aku tanak potong impian mereka ke menara. 13 tahun kat menara dah cukup untuk aku. Ada banyak sebab untuk aku pilih kerja jauh dari menara, tapi aku bagi satu je lah - peacefulness. Bila usia makin meningkat, aku pilih untuk tenang² je. Nak balik keje on time, strictly no work after office hour dan weekend yang hanya untuk aku dan family. Itu je. 


Back to office

 

No comments: