Friday, August 18, 2006

preparation

"err.. hi"
*blur*.. (saper lak mamat nih)
"i'm sory, i'm in a hurry.. err, i saw u since the other day.. um, can i have ur number.. i really wanted to know u"
*lerr*.. "err.. i juz lost my hp.. so, i dunt hv any number.. sory eh"
"oh dats ok.. btw, im Shawn. i work arnd diz area".. *hulur tangan*..
"oh hi. im D****"... *salam*.. "err, i got to go.."
"oh ya sure, ok.. um, i'll see u arnd.. rite?"
*smiles*

brani kan org skrg nih? tak takut rejection langsung. kenkadang aku terpikir gak, apa yg ada dlm fikiran derang bila nk approach sumbody? mcm mamat tadi, selamba katak je block jalan aku. buatnya aku buat tak reti, tak ke tebal muka dia nnt? eniwei, dat is not my point here. takde kena mengena pun dgn apa yg aku nk cerita nih..

hm, mlm tadi lepak kat kedai ayu dgn me-member lain. takde buat apa pun.. sesekali buang masa apa salahnya.. *poyo*.. ekceli, sejak dua menjak nih aku duk risaukan jumlah ration yg nak di sumbatkan dlm haversack utk V2 nanti.. muat ke deuter 40+10 nnt? gerun plak bila aku dengar me-member gunung lain re-ratanya bwk paling kurang pun 60+10 liter.. ada tu siap nak bawak 100 liter punyer beg.. giler ahh.. beg besor camtu, badan aku pun boleh sumbat..!! hadei.. sure jadik 'bahan' kalau beg aku paling kecik kat atas gunung tu nanti.. hm, kecik ke beg aku? rasanya dh ngam-ngam dgn saiz badan.. *alohh*

balik dari melepak mlm tadi aku pegi umah ayu. dulukan duit serunding daging yg kak Mai suh amik. sempat gak arr aku try karrimor 60-70 dia. boleh tahan gak besar beg tu.. nk beli tapi takut aku tak terlarat nk bawak. we'll se la how.. kalau beg aku tak muat nk bubuh 8 hari punya ration, terpaksalah aku guna beg ayu. kalau serasi nnt, boleh lah beli lagi satu haversack..

satu lagi problem.. kena beli sleeping bag baru. nk cari jenis yg ada pat lima layer.. sleeping bag yg ada skrg nih sure tak boleh tahan sejuk.. sepanjang 8 hari tu nanti, paras ketinggian melebihi 5 ribu kaki.. sejukk woo.. kalau hujan, alamatnya memasing jd cam org kena 'parkinson' ler jawabnya.

pastu apa lagi ek? oh ya.. kasut pun kena tukar. kali nih tak boleh count on kasut getah yg aku slalu bwk pi trekking coz limit utk pakai kasut tu juz 3 hari je. kalau lebih, sure hancur tapak kaki..

personal checklist for Trans V2:
  • baju - 2 helai baju trekking + 1 baju/sweater utk tido + kain batik
  • telekung
  • sleeping bag
  • toiletries
  • kasut + 2 socks + arm-band
  • rations (kena peruntukkan 70% beg utk bubuh rations)
  • masstin + cawan/pinggan/sudu/pisau
  • head lamp + torchlight kecik + bateri + kemera (penting nih)
  • poncho
  • first aid
  • water bag (utk day pack dari gunung Korbu ke gunung Gayong)

group checklist

  • khemah/hammock (is it neccesary? mcm tak perlu je)
  • fly + ground
  • lantern + stove + refill gas
  • Minuman kejayaan Redbull taim sambut Merdeka nanti (pentingggggg!!)

hm, ada yg tertinggal? (psstt geng V2, tolong apdet ye mender yg takde).. aiya taim dah limit.. gtg now.. kije kije kije.. ptg nih 2 org adik pompuan aku naik KL.. nak shopping baju raya katanya.. layann.

..to be updated later nahh

2 comments:

june abdullah said...

aD, skang ni musim ujan tau so ati ati didlm sana. take care semoga misi berjaya

Anonymous said...

hi ad, lama tak drop by, hope u doing good there.ehem bile nk layan cendol? tak lama lagi puasa dah.. :) anywa do take care of urself. da~!