Friday, December 07, 2007

Jumaat yg relax

Esok cuti. Ikut hati nak duduk rumah je - malas nak kemana-mana. Tapi dah berjanji. Tak sedap pulak nak hampakan hati adik-adik. Malam nih kena lah prepare makanan untuk dibuat bekal esok.

Semalam pegi Uitm. Ada mou signing dgn contribution dari kompeni aku. Nak cerita lebih tentang nih pun macam malas je. Cara Uitm organize event tak professional langsung. Di bawah expectation. Padahal, yg attend majlis tu bukan orang lain, VC dia jugak. Menyedihkan. Dah la campur aduk program kami dgn forum apentah. Pastu masa signing, boleh pulak tertukar document. Sudahnya memasing terpaksalah sain jugak. Kontrol muka depan 250 guests / reporters / pgotographers yang ada dalam ballroom tu. Amount yg kami contribute pun derang tak announce. Buka sikit duit ok. Pastu nak menanti mou tu ditandatangan, terpaksa lah pulak mendengar forum yg tak berkaitan. Apa barangg? Buang masa.

Part menarik semlm bila aku sorang pompuan yg join group vip. Semua orang berkot kecuali aku yang pakai baju ala punjabi.. wakakaka. Blame it to kak Bunga. Aku dah tanya program nih official ke tak, dia jawab separa official. Aku pun belasah lah pakai baju tu. Lagipun buat kat Uitm kan. In second thought, ok lah tu. At least baju tu buat semua orang kenal aku. Glamer akak tau. Ada je orang yg ajak borak, inlcdng VC. Takde lah aku keras macam beruk mak yeh.

Iklan 1: Mamoru cakap aku nampak macam Preity Zinta bila pakai baju tu.. Kelas kan? Ahahaha.. mula lah aku berangan chantek ala bollywood pasnih. Jangan jeles dik non!

Iklan 2: Untuk trip ke Gunung Mulu & Gunung Api.. tinggal satu seat lagi je. First come first serve.. hot! hot! hot!

Ok sambung balik, nak cerita pasal rambut pulak. Nak kata panjang takde lah sangat. Paras bahu je. Tapi aku dah start rimas. Nak gunting pulak satu hal lagi. Aritu, mak sedara aku tak kasi gunting. Taim sanding senang nanti nak ikat katanya. Kalau gunting pendek, susah mak andam nak uruskan (unless aku bertudung). Another one and a half months to go.. *titakkk*.. Aku rimass.

Aku sebenarnya teringin nak berambut pendek. NoOoo lah, bukan pendek macam lelaki. Pendek ala feminin gitu. Sure muka aku nampak muda kalau berambut pendek kan? (macam lah sekarang nih tua sangat). Tapi buat masa nih, aku kena ikut nasihat mak sedara aku. Maybe ganti dengan buat treatment ke.. rebonding ke.. takde lah rimas sangat. Lepas sanding nanti, boleh lah sambung niat asal. Kan?

Style rambut yang aku selalu buat sekarang: ponytail (bila duduk rumah) & sanggul / siput / french twist (bila pegi keje).. bosan kan? Nak jugak buat style lain, baru berubah sikit penampilan. Kita orang pompuan, kenalah pandai mencantikkan diri dik non. Bukan untuk orang lain. Untuk diri sendiri jugak. Pelaburan masa depan nih tau. Kalau diri kemas / chantek, confirm semua orang suka.

No comments: