Friday, May 16, 2008

Jadi nanny sekejap

Wiken nih aku cuti sampai Isnin.. selebret cuti wesak sekali.. diulang, selebret cuti ok. Bukan selebret wesak day.

Tak pegi memana pong cuti kali nih. Mamoru mungkin kena keje. Dan aku pulakk.. kena babysit Ayuni.. the whole wiken + holiday ok! Merasa lah aku bermadu & terpaksa tido jarak-jarak sebab ada orang ketiga kat atas katil huhuhu. Konpem tiada lagi mimpi-mimpi nan indah taim malam. Kena belajar tido style ayam lah nampaknya. Baru senang nak bangun buat susu kalau ayuni meragam.

To encik Mamoru.. start esok, kita tido ikut shif ok? kuikuikui.

Oh, jangan ingat aku tak suka jaga baby.. aku sangattttt suka ok. Boleh laa aku feeling-feeling macam Ayuni tu baby aku sendiri.. hehehe. Dan aku sangat bangga bila jenjalan kat luar dgn Ayuni. Sebab ramai yg akan menoleh & puji aku Ayuni comelll.. yang mana secara tak langsung mereka akan memuji aku jugak lah kan (sebab mesti derang ingat Ayuni tu baby aku). Konpem ramai yang makan atii ok bila tengok badan "mak Ayuni" nih rampingggg & macam anak dara lagikkk.. muahahahahha.

Mamoru? Dia pun sangat sukakan budak kecik. Tapi style dia jaga baby sangat simple. Dia akan dudukkan Ayuni atas pangku dia sambil layan borak dgn Ayuni pasal bola kat ESPN. Ayuni pulak, syiok je melayan. Macamkan paham je apa yg Mammoru cakapkan. Hmm.. kalau camnih lah style Mamoru, aku rasa cam nak dapatkan baby lelaki dulu lah.. Kut kalau Mamoru ajak baby kami nanti layan bola hehari pun takde lah aku heran sangat..

Memandangkan cuti kali nih agak lama, aku akan try hapdet blog dari rumah. Tu pun kena curi-curi tulis bila Ayuni dah tido & bila Mamoru takde kat rumah ler. Aku kalau Mamoru ada rumah, memang 'bercinta' sikit nak bukak internet. Baik aku layan Mamoru dari merapu sengsorang kat blog nih.. hehehehe.

Oh, Ahad nih ada meeting bulanan KREP kat Kuala Selangor. Kalau terpaksa pegi, mungkin kami angkut Ayuni sekali.. sukanyaaaa bawak anak orang pi jenjalan.. anak sendiri bila pulak ek? Taper.. sabau.. sabau..

No comments: