Friday, January 28, 2011

Suka! Suka!

Semalam masa aku tengah duduk atas sofa tengok tv, tiba-tiba Ariff datang kat aku sambil buat senyuman hensem dia yang aku suka.

Dia berdiri bebetul depan aku. Dia pointed kat hidung dia dengan jari telunjuk dia.

"Nose" kata dia.

Aku senyum sambil tepuk tangan.

Pastu dia tunjuk mata dia.

"Eyes" kata dia.

Aku tepuk-tepuk tangan lagi. Dah selalu sangat dia tunjuk nose dan eyes kat aku. Cuma yang buat aku impress tu, bila dia pointed kat pipi dia..

"Cheek" kata dia.

Very good Ariff! Tepuk-tepuk lagi.

"Mouth" kata dia lagi sambil tunjuk kat mulut dia. Pastu..

"Ears"

"Hair"

Oh, tetiba aku rasa hepi gila. Ariff dah pandai labelkan sendiri anggota badan dia. Suka! Paling best bila sebutan Ariff jelas dan tak pelat.

Buat masa ni setakat tu je lah yang dia tahu. Yang lain dia pandai sebut tapi tak tahu nak match kan lagi. Mungkin tak sehebat anak orang lain. Tapi cukuplah untuk budak usia setahun tujuh bulan macam Ariff.

Apa pun, well done Ariff! Mummy so proud of you! *kiss kiss

p/s: Ayat fav Ariff sekarang, "terima kasih". Tk kisah lah sama ada orang bagi dia barang atau dia bagi orang lain barang, semua dia bantai sebut terima kasih. Oh, oh, dan Ariff suka mimik orang Azan sambil letak dedua tapak tangan kat telinga
*

No comments: