Wednesday, September 19, 2012

Day 1: XPDC Gunung Batu Puteh

Organizer: Nature Explorer (FB)
Guide: Sham Castello (full time guide)
Line-up: 30pax

Agak ramai line-up team ni. Pastu bertembung pulak dengan team Nenek Kebayan (17pax) & team hikers Cina (10 pax). Sesak kemsait. 

Start trekking dekat nak pukul 10.30 pagi. Arrived kemsait gua azan pukul 5 petang (timing aku) Last person arrived at 7.00++ sebab injured.

Hari first, alhamdullilah. badan fit. Tak rasa pewai pun. Berkat training turun naik tangga 12 tingkat hehari huhuuhuhu

Bergambar sebelum start mendaki

Awal-awal dah cross sungai. Basah sampai spender..

Kontrolll

Tunggu semua tem sampai

Lalu kat tebing air terjun kecik

Laluan berbatu tepi tebing yg agak licin

Layan hutan buluh.. berapa jam ntah. Banyak nau buluhnya

Take 5. Jumpa geng-geng (cik Leey & the gang) lama atas trek. Derang ikut team lain.. meriah!

Kemsait balak. Besau tempat ni. Rata, luas & lapang.

Sajer test skill yang nan-hado

Gua Batu Azan yang bapakkkk besau

Beginilah keadaan bawah batu besau ni. Bukan gua sangat lah. Tapi ,uat lah almost 60 orang kat sini

Interpremm itu harusss

Aku yang tak makan brocoli pun boleh telan sampai licin sebab lapauuu

Love - always will!

No comments: