Thursday, September 20, 2012

Day 3 : XPDC Gunung Batu Puteh

Hari ketiga dalam hutan

Cuaca terbaik. Lepas packing semua, pukul 10 pagi kami tinggalkan gua Azan. Kemain bersemangat lagi memasing.

Pose depan batu besar yang kami jadikan kemsait

Ladies memanaskan badan depan unggun api. Aku tukar baju trekking baru. Koser la nak pakai baju trekking yang basah sebab aku bawak berendam kat waterpoint kemsait ni. Lupa ambik gambar waterpoint yang sangat cantik. Overall, view sepanjang gunung nih adalah sangat cantik. Macam taman larangan.

Ready nak balik

Last pose sebelum gerak

Take 5 kat kemsait balak

Geng yang muda belia.

Kalau 2 hari sebelum tu aku laju dan sangat bertenaga. Taim nak turun balik hari ketiga ni agak slow sebab jari kami aku dah start blister. Bila jari dah sakit of coz mental dah ke laut. Pewai. Maintain jalan slow. Tapi nasib baik Mamoru ada.

Pukul 2 lebih kami sampai semula ke perkampungan orang asli. Tamat lah hazabbb dengan jari kaki penuh blister.

See,  siap bertongkat

Thanks team. Jumpa lagi kat puncak yang lain! Taim ni team trekker Cina dah gerak balik. Team Nenek Kebayan tak keluar lagi. Sham cakap maybe derang sampai luar taim malam.