Saturday, July 20, 2019

Day 2 #KiddostakeAustralia : City Loft Apartment

Ni la our apartment sepanjang kami stay kat Melbourne. Apartment ni 2 bilik. Complete dengan dapur, peralatan memasak, washer, cloth washer & dryer. 

Almost few nights juga aku masak. Coz kiddos tetap nak makan nasi dengan sup. 

Aku bawak periuk camping pi sini.. hihi. 

Dish washer ni hebat. Boleh basuh periuk nasi yang berkerak dan kuali berminyak. Wow sangat. Kat sini memang aku tak payah susah2 basuh pnggan mangkuk bagai. Semua campak dalam washer. Bubuh sabun, pastu tau2 dah bersih berkilat siap steril lagi. Nak beli satu la nanti. Memang sesuai untuk working mom yang busy macam aku.. hihi

Ni pun sama. Hari2 aku basuh baju kat sana tau. Basuh pastu keringkan. Bangun pagi sejuk2 tu, masuk baju / jaket dalam dryer 3 minit. Pastu warm je masa pakai.. hahaha. Maklum lah sejuk nau kat sana.

Ruang tamu & ruang makan

Dalam bilik view cantik sangat. Dinding kaca semua. 

Balcony. Tinggi2 bangunan kat sini. Apartment kami tengah2 bandar. Easy acscess untuk ke semua tempat. Tempat makan, kedai2 semua walking distance. Purposedly amik tempat ni sebab dekat nak pi mana2

Baring2 dengan view camni.. ❤️

Ariff cakap barang2 dalam rumah ni ada yang sama macam kat rumah kami... Haha

Toilet ada satu je. Okey lah.

Dapur memasak

Suka konsep fridge & washer tersorok dalam almari besar. Nampak kemas

Breakfast roti & scamble eggs

Aleesya pagi2 makan limau 

Kiddos atas katil

No comments: