Thursday, January 13, 2022

Pepatah hari ni

 Kalau takut kena serang, jangan ganggu suami orang.. 

Eh.. 


Tikam orang dari belakang berpuluh tahun. Baru kena jentik sekali dah mengelupur report polis:


AK: Tuan, saya nak buat report, ada orang ganggu mak dan ayah saya. Parents saya ada penyakit, saya takut nanti parents saya kena heart attack kalau berterusan diganggu

Polis: Kenapa orang tu ganggu parents kamu?

AK: Sebab saya ganggu laki dia.

Polis: *krik krik krik


Kalau takut mak ayah mati kena heart attack dengan perbuatan buruk sendiri, baiki lah diri. Bukan tuding jari sana sini. Kalau perbuatan dan perangai tu baik dan selari, confirm tenang dan tenteram hidup mak ayah tu nanti.


Jadi perepuan ni kena pasrah sebab walau u tak salah tetap orang akan pandang u salah. E.g.,

Jadi janda, orang kata u salah

Lambat kahwin, u bermasalah

Ganggu rumah tangga org, u salah 

Kahwin takda anak, u salah

kawin berlambak anak, u salah tak reti merancang


Lelaki salah tak? Eh takk.. org jarang pandang lelaki. Perempuan je yang tak ada maruah diri. Siapa suruh bagi ruang peluang dan buka kangkang

Fakta bukan auta

🤣🤣🤣🤣

No comments: