Monday, April 01, 2024

Ayah dan luka di kaki

Cuti NuzulQuran aritu, aku dan Mamoru bawa ayah ke pantai hospital air keroh untuk kali ketiga. Jumpa Doctor Zaidi (pakar tulang), cek result xtray ayah (masa UJ bawa ayah pergi jumpa Doktor Zaidi aritu, boleh pula doktor tak explain pasal xtray. 

Alhandullilah, result xtray ayah ok. Tulang takda retak atau pecah. Lubang dikaki ayah yang dalam tu tak kena tulang. Dan yang hitam tu adalah tisu² yang dah mati.

Doktor Zaidi cakap, maybe luka lambat sembuh disebabkan ada salur darah kat kaki ayah yang tersumbat. So, doktor Zaidi refer kami ke Dr pakar cardiovaskular, Dr Baqlish. 

Kami bawa ayah further cek darah, urin, CT angiogram. Ayah marah tengok duit keluar ribu² untuk buat semua test tu. Aku cakap satu ayat je kat ayah, duit boleh cari, ayah yang satu ni mana nak cari ganti?? Aku dah pernah hilang arwah ibu masa umur aku 17 tahun dulu. Arwah ibu meninggal sebab tumpah darah lepas lahirkan adik no.10. Almost 3 bulan arwah terlantar dirumah tanpa dapat rawatan sepatutnya. Semua sebab kami takda duit. Jadi sebolehnya sekarang, selagi mampu, aku nak buat yang terbaik untuk ayah.

Alhamdullilah, Dr Baqlish cakap salur darah ayah normal, buah pinggang, asid urik semua normal. 

Esok ada checkup luka dekat hospital lagi. Semoga luka ayah makin sembuh. Semoga ayah sihat dak kuat seperti masa muda² dulu 😊

Ayah cakap ayah tanak duduk wad. Kat wad sejuk. Ayah tak suka sejuk.

Gambar bercampur². Ni masa Aleesya teman mommy pergi ofis. Kebetulan ramai colleague bawa anak datang ofis. Dah macam taska kat sini

Aleesya kat lobby

Luka kaki ayah masa second checkup dengan UJ aritu.

 

No comments: