KENGKAWAN

Wednesday, February 05, 2014

Kids time

Ariff tak sihat malam semalam. Muntah-muntah. Tak tau kenapa. So, decide ambil EL hari ni.

Lepas makan ubat tahan muntah baru nampak ok sikit pagi ni.

Tengahari bawak double A pegi playground kat Tasik Permaisuri. Tak ramai orang. Boleh biar dua beradik ni main lari-lari jauh sikit. Kalau hari minggu tu, tak berani lepaskan jejauh. Takut hilang.

Penat main kat playground, ajak double A main coloring pulak. Belikan toys & balloons. Seronok betul dua beradik ni. Ariff pulak nampak makin sihat.

Petang bawak mandi swimming pool. Dua jam berendam dalam air. Sampai derang sendiri minta nak naik atas rumah.. haha. Dah penat lah tu.

Seronok spend masa dengan dua budak kecik ni. Lebih seronok bila dengar dengar dua beradik ni bersembang. Kejap cakap english kejap melayu..haha.

Vocab pun makin bertambah. Mampu buat orang sekeliling dengar impress dengan double A.


**********************


Just now...

Mommy: Why you want to buy two sets of trains??

Ariff: I want to combine it together and make a bigger railway.

Mommy: It won't fit. Tak boleh.

Ariff: Boleh. Look at the instruction. Combine this together and make a big one. Got it?

Mommy: Erk. Okaayyyy.

Kat rumah, Ariff bebetul sambungkan dedua set railway. Jadi pulak tu. Lebih kagum bila boleh buat memacam bentuk railway.

Kreatif!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...