Tuesday, June 12, 2007

hopes

Ganu trip last week wuz fun! pegi dgn 2 keta. 8 org sumernya termasuk adik ipar aku & Mamoru~kun

alhamdullilah, sib baik cuara ok (ekceli panas tak hingat). tak banyak berjalan pun sebenarnya. spent most of the time kat Kuala Berang (umah pak ngah).

memula sebelum pegi sana, plan mmg gedebuk-gedebak. tapi spoil bila sepanjang trip aku demam teruk. siap kena asthma lagik. bila aku baru nak 'ok', Sham pulak kena cirit birit.. pastu wife dia pun ikut sakit perut & muntah-muntah (aik cam ader apa-pe je derang nih?).

tempat yg kami pegi pun tak banyak. juz pegi Air Terjun Sauk (naik bot nih), Tasik Kenyir, Batu Bersurat, Kuala Terengganu.. pastu gi tengok kambeng-kambeng yg Pak Ngah bela (banyakk & comei. sempat perah susu kambeng lagi tau), dan xtvt yg selalu buat; memancing & bakar ikan (Pak Ngah ada bela ikan dalam sangkar kat Sungai Terengganu - besarrrr woo).

overall trip.. boleh lah. insyaAllah, kalau ada pemily trip lagi pasnih, aku nak buat yg terbaik. nak well prepared & organised. paling penting.. kesihatan kena jaga.

nak upload gambar tapi sumer gambar kat Sham. lupa nak copy rituh. nenanti lah.

petang semlm masa keluar dgn Mamoru, aku tanya dia soalan nih:
Me: "wonder why u can be so calm and juz accept wutever things aD buat pada u. i remember last time u told me dat u will totally avoid / ignore / left any girl yg treat u bad and aD rasa since kita berkawan lagi aD layan u really really bad and kasar.."

Mamoru: "syg, there will be only one girl dalam life seorang lelaki yg mereka sanggp suffer utknya. so, dat is why"

*pic taken at Kenderong's peak in November 2006*

kat gunung nih la Mamoru~kun kena patuk ular kapak masa nak tolong lead jalan utk aku. will never forget dat moment. rasa mcm terhutang nyawa kat dia

2 comments:

franx said...

Nice expirence to naik gunung..but must becarefull salam kenal dari Jakarta

Anonymous said...

thanks franx budi. salam kenal dari Kuala Lumpur :)