Wednesday, June 13, 2007

hikmah

esok, sorang lagi adik lelaki aku yg no. 7 naik KL. stay kat sini - study. dia dpt tajaan under Kementerian Belia & Sukan (KBS) utk sambung belajar dlm bidang automotif. esok kena pegi register.

terkejut sebenarnya bila dapat tahu tentang offer dari KBS nih. rasanya, baru je minggu lepas aku bawak adik aku gi taklimat kat Akedemi Saga (EON). dia dapat offer study kat sana. tup tup aku dapat called dari satu kolej nih inform tentang tajaan dari KBS. aku pilih utk hantar dia under KBS. kalau hantar kat EON, kos study utk setahun a bit expensive jugak lah. almost rm 8000 per year. compare dgn KBS, tayah bayar apa-apa. semua ditaja under KBS scholarship. siap bagi elaun bulanan lagi!

sadly, esok aku tak dapat temankan dia utk registration. aku suruh adik lelaki yg no. 3 temankan dia. ikutkan, aku nak sangat amik part dalam hal-hal penting mcm nih. tapi.. adoi susah lah nak tinggalkan opis saat camnih. dah lah sepanjang dua minggu lepas aku asyik cuti. keje byk terbengkalai. byk mender nak settle sebelum dateline. bila aku mengadu kat Mamoru masa dinner semlm, dia dgn serious offer diri nak temankan adik lelaki aku pegi registration. terkesima aku sekejap. aku refuse memula tu. takkan nak sesusahkan org dgn masalah family sendiri. tapi bila dia insist, aku setuju je lah. terharu juga sebenarnya.. *thanks Mamoru~kun*

hm, hujan semedang. nk balik awal lah.

o btw, theres one gud thing.. demam aku dah cured. tinggal part batuk je. alhamdullilah.

No comments: