Thursday, August 26, 2010

Mood raya suda mari

Dalam dua tiga hari nih, aku asyik rindukan Ariff. Bukan rindu yang biasa-biasa tapi rindu macam nak gila. Masuk je opis pepagi, aku dah kira jam nak balik. Pelik kan? Kenapa ek? Memang camnih ke bila pregnant kali kedua?

Tak sabar nak tunggu wiken nih. Aku ambil cuti hari Isnin. So, direct cuti sampai hari Merdeka. Nak spend dengan Ariff. Nak tunjuk Ariff kemeriahan kacau dodol kat rumah nenek :)

Ariff sekarang sangat aktif. Tak boleh nak sekat pergerakkan dia dalam rumah. Semua benda dia nak explore. Kengkadang, bila geram sangat, aku try jugak jengilkan mata dan tinggikan suara. Tapi, jangan harap lah dia nak takut. Asal aku marah je dia akan buat muka comel. Geremmm.

Semalam, aku shopping baju raya online untuk Ariff lagi.. huhu. Diam je Mamoru dengar amount yang aku spend untuk Ariff. Mamoru memang takkan komplen. Maklumlah, untuk anak kesayangan dia jugak. Banyak dah baju Ariff tahun nih. Biarkan. Biar Ariff sentiasa comel & hensem pakai baju baju taim raya nanti :)

Sekejap je Ariff dah berusia 1 tahun 2 bulan. Raya tahun lepas, usia Ariff baru 3 bulan. Ariff still tak pandai bercakap lagi. Tapi jalan & berlari memang laju. Gigi pun dah hampir 6 batang tumbuh. Kami dah start ajar Ariff gosok gigi.

Esok hari Nuzul Quran. KL tak cuti.. tsskkk. Mood nak pergi keje dah tak ada. Tinggal badan je kat opis nih. Fikiran semua dah melayang ke kampong.. Ariff.. Raya.. Shopping.. etc.

Sigh.

Cepat lah wiken..

1 comment:

Biqque said...

aD, jom join contest i :D the more the merrier :D

http://biqque.blogspot.com/2010/08/photo-challenge-balik-raya.html