Friday, August 06, 2010

LRT & Pompuan mengandung

Wearing my best maternity dress to work today.

Mamoru cakap cantik :)
Memember opis pun cakap cantik :)

Suka. Suka. Suka!

Sekarang, bila naik LRT pegi keje, orang dah start notice perut aku.

Ada yang bangun bagi tempat duduk.
Ada yang serba salah nak suruh aku duduk sampai duk tanya dulu aku nih pregnant ke tak (sebeb perut aku comel sangat hihi - perasannyaaaa)
Yang bebuat tidur bila nampak aku berdiri depan mereka pun ada tau.

Takpe lah. Buat masa ni aku tak kisah pun dapat duduk atau tak masa dalam train. Biarlah aku berperasangka baik. Maybe derang yang bebuat tidur tu sakit kaki dan tak larat berdiri kut.

Lagipun, aku kan tough.. huhuhu. Kalau aku boleh mendaki DUA gunung tertinggi kat Malaysia nih masa tengah pregnant DUA bulan aritu, takkan lah berdiri dalam LRT pula tak larat, ye tak?

Tapi, bila kandungan aku mencecah 9 bulan nanti, aku memang akan sound tepettt je siapa yang tak kasi aku duduk dalam LRT nanti. Sebab by that time aku tahu aku memang tak mampu nak berdiri lelama. Taim tu nanti, baby dah berada dalam posisi kelahiran. Confirm bahagian bawah tu sentiasa rasa sakit-sakit.

So, pada pengguna LRT yang kebetulan terbaca blog aku nih sila take note ye. Jangan lah sampai muka korang tebal kena sound dengan pompuan pregnant macam aku nanti.. huhuhu.

Oh, esok tak jadi balik Kuala Selangor (melepas nak makan BBQ). Mamoru ada training kat opis dia. Maybe lepas Mamoru habis training, kami terus gerak ke Melaka. Nak show off kereta baru kat kampung, boleh gitu? Muahaha..

p/s: Sekarang musim jagung berbuah kat Ladang Ayah. Siapa berminat nak beli jagung boleh contact aku ya :)

Jagung Madu Gred A sebiji RM0.65sen. Seguni ada 100 biji = RM65 inggit
Jagung Madu Ged B & Gred C pun ada... murahh & sedappp tau

3 comments:

Elyn Sani said...

mana gambar baru u??

Eliss said...

kalo buat2 tido tu memang nak kena hempuk lah..hiks..

Biqque said...

i penah tlg perli orang yg duduk tu, sbb kawan i yg pregnant tu tak dpt tempat :D amik hobat!