Thursday, June 08, 2006

ntahaperhape

minggu nih mood tak berapa ok. kenkadang tu, aku rasa mcm semua org keliling aku nak sgt aku hepi sepanjang masa.. tp dlm masa yg sama derang suka menguji tahap kesabaran aku.. kenapa & untuk apa.. aku sendri tak tau.. *confused*

lately nih, jarang aku apdet ttg rutin yg aku buat he-hari.. ntah la.. takde apa yg menarik.. life aku skrg nih juz ada 3 mender penting:

1- family
2- keje
3- outdoor xtvt

lain dari tu, aku malas nak fikir.. partner? i do think abt it.. try juga utk terima org lain dlm hidup aku.. tp, dunno. belum masanya kut or perhaps aku belum betul-betul ready.. aper pun, lets time decide.

kenkadang kan, aku rasa ada certain ppl tu mcm ada rasa 'doubt' bila aku ckp, aku hepi dgn life aku skrg. kalau dulu aku hairan kenapa derang pikir mcm tu, skrg tak lagi.. bagi aku, org yg berfikiran mcm tu, derang yg sebenarnya bermasalah.. yep umur aku dah 27.. dah tua.. single n not looking.. but i'm hepi ok.

ramai org aku ckp aku suka hide emo aku skrg compare dgn dulu.. well things change maa. dlm keadaan mcm skrg nih, tell d truth la, aku tader masa nk emo-terlebih.. mana tak nya, masa aku byk habis kat tempat keje.. & kat dlm hutan.. weekdays, e.g., diz week, tetiap hari aku keluar opis arnd pukul 11 - 12 malam.. balik umah, membuta.. jumaat, normally aku bz dgn preparation utk masuk hutan.. wiken plak bz panjat gunung.. where got time?..

..still, aku hepi dgn cara hidup aku.. diz is me maa.. kalau aku sendri boleh terima perubahan diri aku, kenapa org lain tak boleh?.. kalau ada org cakap aku masuk hutan sbb i've been broken hearted.. well, dat wuz months ago! not now ok.

*sighs*.. kenkadang, dalam nak memuaskan hati org lain.. jiwa sendiri jadi huru-hara. mcm mana pun, tak kira la org nk kata apa atau nk layan aku mcm mana.. aku terima je... bak kata sorang member gunung nih, "hidup nie kadangkala ibarat ikan disungai... hidup melawan arus.. ikan mati jer yg hanyut bersama arus!!".. aku tanak jadi ikan yg mati.. biarlah org perlekeh kan apa yg aku buat ni.. aku tetap mcm ni.

hmm.. minggu nih ada trip ke gunung Liang-East-West. group Karat yg buat.. aku teringin sgt nak pegi.. tapi sayang, kaki still sakit lagi. bengkak pun belum surut.. *sedih siut*.. takper la, meybe next time.. tak lari gunung di kejar.

8 comments:

at80 said...

babe, this has got something todo with my mail to u ke? if it is, i'm sorry ok.

Anonymous said...

aD.. guess u will agree wth me. dat apa2 yg kita nk buat or decide, biar dtg dari hati sendiri..biar wujud dgn sepenuh hati.. to tk under cnsideraton wth wat ppl around u ckp, yeah..it depends.. sometime its worth to amik port others advise.. but smtime.. tak pyh peduli langsung pun takper..believe dat u know how to differenciate which is which..

watever it is.. just be true 2 ur heart..smhow u'll get d answer to your happines.. *smile*..

Anonymous said...

at80 @ cC :
*smiles big*.. NO, diz has nothing to do with u.. i must say, u're d best fren i ever have.. talking abt ur mail tu kan.. ekceli aD nk balas n tell u dat i agree with 'it'.. tp, evrytime i tried to hit d 'send' button.. feels like all d blood baik sampai atas kepala.. start blushing n all dat.. *really funny tau*.. again, its not u cC..

kawan:
yep, agreed.. whoever u are.. thanks..

Anonymous said...

"where got time?"
we all have 24hrs. how to manage the hrs was the difference. it's belongs to u. u want it... u get it.

Anonymous said...

noname:
dear, wut i mean is.. i got no time to think abt d sad-sad thing yg jadi seblm nih.. takde masa nk layan perasaan.. dats wut d phrase means.. *smiles*..

Anonymous said...

masalah ibarat sarang labah-labah,
melaluinya akan menyusahkan diri sendiri. tentu rimaskan sebab terasa macam ada benda melekat kat diri. tapi cuba tengok sarang labah labah yang masih basah dek air hujan disirami cahaya matahari. ia suatu pemandangan yang indah dan tidak semua orang dapat melihatnya secara life. so, what u think.

Anonymous said...

aD, beli kat mane dvd? gua tengah mencari maa dvd murah2 hi hi

Anonymous said...

noname:
wah.. mendalamnya meaning dia.. tak terjangkau dek fikiran =)

anonymous:
wa boleh inpom kt mana.. tp lu kena habaq nama la beb, manala tau lu org KDN, abes la wa.. hehe.. email la kalau nk tau further info nehh..