Thursday, June 01, 2006

my new toy

klik here for more info abt diz deuter model:

http://www.roirecreation.com/brands/Deuter/2005/Packs/Futura-Vario-40+10.php


cam jeles la plak tengok org len bercerita ttg new toy memasing.. aku nak citer gak lah, boleh? tp, cam lain sikit arr.. coz aku nyer new toy nih, bukan la henpon yg canggih manggih.. or.. gadget yg berteknologi tinggi.. *kikiki*..

...on d way nak balik umah semlm, aku pegi jalan raja laut. cari kedai apa ntah nama dia kat ground floor Pertama. menurut tokei kedai nih ramai gak arr bebudak gunung dtg situ beli haversack.. yela kut.. kalau dia tipu, maknanya aku pun tipu lah. tapi btul kut.. coz setiap kali aku pegi sana, sure terserempak dgn otai gunung yg lain.

sepatutnya aku pegi klcc, cari beg kat sana.. tapi, rituh ayu ada ckp, deuter dah tader stok kat klcc, jenama karrimor byk la. kata ayu lagi, kedai yg jual deuter tu dah transfer ke bangsar (tataw area mana).. hm, masalah jugak. takkan nak pi rayau satu bangsar?? so, no choice maa.. aku kena gak sambar satu beg kat Pertama (even tader yg aku berkenan masa sebey dgn chua & fazi rituh).

ikutkan, aku tak la desperate sangat cari beg. coz beg lama tu still in gud condition lagi.. cuma masalahnya kat sini, aku dah jadi solo trekker.. means, aku kena angkut semua barang sendiri - start dari khemah, mass-tin, fly / ground (if neccessary), stove, lantern, ration, air, etc.. tu tak termasuk sleeping bag, baju, telekung dgn ntahapehape barang lain lagi.. dan in order to do dat, aku kena ada beg yg besar.. yelah kan, dah ko ikut trip group yang ko tak kenal, takkan nak suruh derang prepare bebarang tu utk ko kan.

talking abt jenama beg nih, ekceli ada byk sebenarnya jenama beg utk hiking / mountaineering / camping.. tp ramai org guna deuter & karrimor.. personally, aku suka deuter coz design + kaler beg dia agak menarik kalau nak compare dgn karrimor.. dari segi kualiti plak, de-dua jenis nih mmg superb. ada warranty for life lagi tuu.. *hehe*

cari punyer cari.. pilih punya pilih.. (tader la lama sgt coz kedai tu nak tutup dah), aku pun jumpa la deuter air-contact 50 + 10 kaler maroon.. cun giler.. tp, bila pikir balik apa yg fazi & chua ckp rituh, aku start berbelah-bagi.. last, aku decide nak ikut je ckp derang - aku pilih deuter 40 + 10 kaler merah.. actual price rm 529 - 30% = rm 370.. not bad ey?

bila dah beli tu rasa cam tak best pun ada coz aku still nak 50 + 10.. tapi, bila dah balik umah, compare dgn beg lama aku tu.. mak aih.. cam besar giler la plak deuter nih.. *hehe*.. beg lama pun mencungap aku memikulnya.. *fuhh*.. camner agaknya kalau aku pikul deuter nih?.. aper pun, we'll see diz wiken.. hopefully there's a 'chemistry' antara aku dgn deuter kat atas gunung nnt.. *kih kih kih*..

9 comments:

at80 said...

new toy, eh...? so, anybody wants to hijack u today...? ;)

Anonymous said...

ermm, pinjam beg lama awok bleh? sayo takdop beg camping lor.. :-s, jgn lupo tau.. kalu ado aktiviti bitau eden.. sedih eden.. dah laa wiken ni sensorang kat umah.. semua org balik kg.. huwaaa :(

at80 said...

jom la ngeteh cik aD oi

Anonymous said...

u buy it,
u own it,
u take care of it.
then u feel it.

Anonymous said...

at80 @ cC :
hijack?..*lol*.. ngeteh? jom ptg nih kat kl sentral.. kompem.. boleh hantar macik naik ketapi skali.. mlm ni nk gerak ke perak.. xpdc yong yap.

silent_reader:
buleh..buleh.. tader salahnya.. maghi la kita gegamai panjat gunung..

anonymous:
err.. ni cam lagu "shake banana" je.. is it u?.. *goyang goyang*..

ijat said...

aD,
ur bag sejibik la macam saya punya..
ahahaha...
40+10, kaler merah jugak..
kui kui kui..

takut bila camping sesama tesalah beg je ni ;p

Anonymous said...

dyke:
waaahhh.. calit calit

Anonymous said...

u're happy wt ur beg... don't wash ur beg wt detergent. just wash it using water or shampoo if very needed.

Anonymous said...

noname:
ai.. ai.. chief.