Friday, June 27, 2014

Ariff's drawing

I've posted this in my instagram. But dont care, nak repost kat sini juga.

Ni antara lukisan terawal yang Ariff buat. But of coz, untuk menghasilkan lukisan macam ni, aku terpaksa bertabah dengan dinding dan badan dia yang diconteng sekali.. haha.

Nak marah, tak sampai hati, dan selalu tak jadi bila tengok karenah dia dan dengar lojik yang cuba disampaikannya.

Ariff suruh aku teka apa yang dia lukis. Lukisan yang pertama, senang! Sekali tengok je dah tahu. 

Lukisan kedua, berkerut dahi aku. Sampai aku sendiri terpaksa tanya gambar apa yang dia lukis.

"Its a platypus", kata Ariff bersahaja.

Tak terjangkau imaginasi aku wahai anak.

Sejujurnya, aku hanya tahu platypus ni jenama water beg/bladder. Tak pernah tahu kewujudan binatang yang bernama sama. 


Ariff version of duckling

Platypus.


No comments: