Friday, October 06, 2017

Gunung's trip

Dah hampir hujung tahun, aku still tak ada trip gunung. Biasanya, dalam setahun, at least satu gunung baru aku akan conquer.

Mendaki gunung adalah satu hobi outdoor yang sangat2 aku suka. First choice compared to running. Aku berlari ni pun sebab nak maintain fitness untuk terus mendaki gunung.

Cuma mendaki gunung ni ambil masa at least dua hari satu malam (trail run atas gunung tak termasuk sebab takde overnight, camping bagai - tak feel). Since anak2 kecik lagi & time constrain. So, thats why aku berlari.

Tadi borak dengan Phob. Plan nak pergi mendaki gunung Bunga Buah sama2.  Sebab GBB gunung yang terdekat yang aku belum daki.

Tapi sayangnya.. GBB bukan lagi dibawah jagaan Pejabat Hutan Bentong. Genting dah beli seluruh kawasan gunung tu. So.. dah jadi private property. Hiking not allowed.

Nampaknya kena cari gunung lain. Mesti cari gunung lain. Sebelum hujung tahun mesti conquer satu gunung. Tak boleh biarkan tahun ni berlalu tanpa xtvt gunung.

Tapi gunung mana? 🤔🤔🤔🤔

No comments: