Wednesday, April 18, 2018

Kalau dah rezeki

Alhamdullilah.

Aku percaya kalau niat dan hati kita baik, maka baik juga lah yang akan kita dapat. InsyaAllah.

Sekali lagi terjadi pada aku. Tertinggal my clutch purse at Teega Suites in JB masa hari Ahad lepas. Together with my favourite Adidas windbreaker.

Aku perasan barang2 tertinggal bila dah sampai Melaka. Nak patah balik memang tidak lah kan. Coz dari JB ke Melaka je dah 2 jam lebih. Return trip sure amik masa sekerat hari. Kesian kat anak2 nanti duduk lama2 dalam kereta. So, tawakkal.

Tapi tawakkal pun, kena ada usaha & doa. Aku call person in charge kat Teega Suites. Inform tentang barang yang tertinggal. Dia cakap, dia akan tengok sama ada barang tu masih ada.

Ada banyak barang penting dalam tu. My kid anak2, medical cards, IC, kad bank, etc. Nasib baik cash tak banyak coz aku suka guna debit card (cashless).

Dah alhamdullilah, orang yang menolong tu memang orang yang baik dan ikhlas. Dia hantar hantar gambar clutch aku sekali dengam barang2 dalam tu. Siap tolong courierkan dari Johor ke Kuala Lumpur.

Alhamdullilah. Alhamdulilah. Alhamdullilah.





No comments: