Wednesday, June 18, 2008

Gereemmm

Minggu nih memang banyak kerja. Kelmarin masa aku remind DOY pasal cuti aku minggu depan, ada ke dia suruh aku kansel. Alasan dia, sekarang nih tengah banyak keje - dateline projek dah dekat.

Ya rasul.. geremmm je. Pada hal dia bukan tak tau aku dah confirm lama dah tu.

Keje tu keje jugak. Tapi konsider lah aku yg jaranggggg amik cuti lelama nih. Keje punya pasal, cuti kawen aritu pun aku amik 3 hari je hokeh. Lagipun, cuba explain kat aku part keje yg mana aku belum siapkan?

Last aku amik cuti pepanjang masa tahun 2006 dulu. Tiga kali. Masa pegi xpdc Kinabalu (Mac 2006), xpdc Trans Titiwangsa V2 (Aug 2006) dengan xpdc Trans Bintang (Dis 2006). Pastu sampai sekarang nih tak pegi bercuti lagi. Konsider la sikit.

Ahh.. aku tak kira.. aku tetap akan cuti jugak! Kalau DOY nak tipun aku sepanjang aku cuti tu punn aku tak heran. Call ler bebanyak.. macam kan ada roaming dalam hutan tu nanti. Biarkan dia.

Semalam aku & Mamoru dah start shopping bebarang makanan yg nak dibawa ke Sarawak. Preparation setakat nih alhamdullilah, semuanya under kontrol. Cuma biasalah, taim-taim genting camnih ada je perkara yg tak dijangkakan muncul secara tiba-tiba.

Contohnya; petang esok ada company kat Cyberjaya panggil interview keje. Aduss.. dah la aku stress nak menyiapkan keje yg berlambak, plusss preparation ke Sarawak lagi.. nih tambah satu lagi.. nak kena buat research tentang kompeni yg panggil interview pulak.

Aku pun dah ingat-ingat lupa bila aku apply job tu. Mulanya macam malassss nak pegi, tapi Mamoru kata, pegi je lahh. Kalau dapat, untung.. kalau tak dapat, just rugi masa je, takde hal. Aku tanak pegi bukan sebab apa.. ekceli jawatan yg kompeni tu offer.. mak aihh.. buat aku terkejut ok. Buat aku ketaq pun yer.. tergelak pun yerr (tergelakkan diri sendiri bila bandingkan jawatan yg tinggi melangit dgn aku yg kerdil nih)

Apa pun, doakan lah yg terbaik untuk aku yer kengkawan.. semoga murah rezeki kami (dan korang semua). Amin.

Okeh lah, tak leh lelama nih, tengahari ni ada meeting. Ada masa kalu, kita sambung lagi.

No comments: