Wednesday, June 18, 2008

My fav sleeping bag

Nih sleeping bag all time peberet aku.. Aku beli dalam tahun 2006 kat Tearproof KLCC. Sleeping bag nih lah yang buat aku menjerit kepanasan masa tidur kat puncak gunung Yong Yap.. seriyes ok.. hehehe.

Overland Sleeping Bag Lite 1050

Comfort zone : + 5º C
Weight : 1050g or Less
Size : 220 x 80 x 50 cm
Maximum user height : 185 cm
Others: Extra Layering at Foot


Style mumia.. tebal & sangat selesa.


Ada poket kecik kat sebelah dalam sleeping bag nih. Boleh simpan barang-barang berharga / headlamp. Senang nak cari kalau terbangun taim tidur.


Tu diaa.. siap ada extra layering untuk foot warmer ok. Sangat syiok kalau tidur dalam nih


Ada 5 layer yg diguna dalam sleeping bag nih. 'R' tu maksudnya zip kat sleping bag nih terletak kat sebelah kanan ('right')



Saiz sebenar bila dah di compressed kan. Memula beli dulu rasa cam berat gak (1.05kg)



Sleeping bag jenis nih memang sangat besar & panjang untuk orang comei & kecik molek cam aku (hehehe). Kalau tido kat dalam tu rasa macam tido atas tilam jer. Memang best gila aarr. Fyi, member kat sebelah aku tu guna sleeping bag jenis yg sama tapi kecik & ringan sikit (Overland 850 - 4 layer + 18º C)


p/s: Aku akan bawak sleeping bag nih gi Sarawak :)

2 comments:

umi said...

berape hinggit? mau ratusan ek

Anonymous said...

tak lah mahal sgt nana. masa aD beli dulu ada diskaun 30% ke 40% (tak ingat).. dapat lah RM130++.. sekarang dah murah kut