Tuesday, September 15, 2009

Hantar kuih lagi & lagi

Semalam memang kelam kabut. Balik keje je terus gerak ke HKL, melawat adik perempuan no.4 yang baru lahirkan baby.

Adik no.4 duk pujuk aku bawak dia keluar dari hospital petang semalam. Dia tanak bermalam kat situ sebab husband tak dibenarkan tunggu (even saudara perempuan pun tak boleh temankan). Aku try upgrade bilik tapi even first clast punya bilik pun tak ada yang kosong.. *sigh - nak buat cemana*..

Tapi yang peliknya kat HKL ni, even bilik first class pun suami tak dibenarkan meneman. Huh? Apa cerita? Frust sangat tau. Rasa nak je aku transferkan adik aku ke hospital lain.


Aku bukan apa, aku faham sangat perasaan bila baru melahirkan baby nih. Kita memang nak sangat ada seseorang temankan kita. Masa nih la kita bebetul perlukan perhatian & sokongan dari segi fizikal & mental.

Lepas make sure semua keperluan untuk adik aku lengkap dan belikan makanan untuk berbuka untuk husband dia, baru kami gerak balik rumah ambil Ariff. Kami berbuka dalam kereta (ekceli tak dikira berbuka pun sebab takde apa yg boleh dimakan / minum dalam kete tu). Kesian Mamoru. Nasib baik dia memahami. Kesian jugak kat Ariff sebab aku lambat ambil dia dari pengasuh semalam... (first time lambat tau - tsskk, mummy minta maaf sayang)

Kami sampai rumah tepat pukul 8.00 malam. Makan lauk yang ditapau kat restoran Roshan, pastu bersiap-siap keluar untuk hantar kuih raya. Penat sangat sampai aku terlupa lagi nak bawa kamera.. tsskkkk (maaf customer-customer ku). Itu pun kami sempat hantar yang dedekat je.

Tenkiu buat Lynda & Zam (Zam nih dah dua kali order kat aku dari tahun lepas lagik). Memula jumpa Lynda malam tadi, aku serious tak perasan siapa dia. Rerupanya, aku penah terserempak dengan dia kat trek Lolo (masa mendaki gunung Nuang tahun lepas). Tq tq tq.

Lepas jumpa derang kat KL Sentral, aku jumpa eL kat area HUKM. Comel je tengok mummy-to-be nih. Take care ok eL. Jangan stress sangat bila cik abg tu fly. Kalau rasa sunyi, koling-koling arr.

Balik je rumah, dah dekat pukul 11 malam. Tidurkan Ariff sekejap, pastu tataw camne aku boleh terlena kat atas sofa sampai subuh tadi. Mamoru pulak tertidur atas lantai depan tv. Aduyaii.. kesian pulak aku tengok suami & anak aku.. macam tak terurus je.. hihi.

Takperlah, kita sabar sikit ok hero-hero ku semua. Buat baik nih banyak kebaikkannya. Lagipun dalam hidup nih, kita tak boleh fikirkan diri sendiri sahaja. Nak bangun, biar kita bangun sama-sama. Kalau salah sorang jatuh, kita tolong bangunkan dia semula, vice versa.




Ariff yang sangat bersungguh-sungguh nak belajar meniarap. Sampai dalam tidur pun dia duk praktikkan. Go Ariff!


Ohh.. lupa arr nak mention pasal delivery kuih raya untuk akak Kamariah minggu lepas. Aku hantar bebtul depan pintu umah dia kat Kajang (besau gila umah dia). Akak Kamariah segan nak bergambau katanya. Tenkiu ya akak, next time order lah lagi.. hihihi.


3 comments:

[ibuLUNAZALEA] said...

aiii aD...thnks ye smlm delivery kueh raya yg eL ode...ms ode ari tuh mcm bnyk sgt lak,risau jugak klu ktrg tak ble hbiskn..tp bl dpt smlm,mcm xckup plak..mcm kt kreta smlm pun eL dh ble hbiskn sorg2..heeee..eL dh nk rs kt kreta lgik, tp hubby suh SABAR..klu xble sabar smpai raya,dia suh sbr smpai kt uma je...heeeeheeee

comel sgt Ariff...& baik sgt lh dia..ksian die kna delivery jugak kueh auntie eL..huuhuu tharu sgt..Ariff ni bbetol good boy,diam je & xmragam...jelesss sunguh!!!

Momoru pon sporting giler...rasa mcm dh kenal dia 10thn dh...memula2 ingatkn die pdiam...rupanya..wah rugi tak kenal dia$ dr awal...& rugi jugak tlalu lma lost contact ngan aD...mcm dh 5-6thn jugak la...

ape2pun gmbra jumpa kluarga aD yg bbetol sporting tuh...

[ibuLUNAZALEA] said...

bru prasan ade kueh tart nenas..huuhuuu klu tau awal2 dh ode kueh paberet tuh..sure skrg dh tak smpt nk ode kn?? tp klu stil ble jugak,eL nak 2!..heeehheee

Ely Hasrul said...

agak2 bile la bleh dpt ek? kalu xsempat jumpak kt kola sgor aje la :D