Wednesday, September 09, 2009

Masak kat rumah nenek

Aku memang sukaaa memasak. Biasanya aku masak jarang ikut resepi. Aku ikut sedap anak tekak sendiri. Mamoru lagi best, dia kalau nak makan certain lauk tu, ikut suka dia je mengorder. Pastu dia biarkan aku duk imaginasi sendiri cemana nak masak lauk yang ada dalam fikiran dia. Setakat nih alhamdullilah, aku punya air tangan memang up to his expextation.. haha.




Nih masa masak untuk berbuka kat rumah nenek Kuala Selangor. Aku start memasak dari pukul 2.00 petang ok! Gila awal. Sebabnya, lauk-pauk yang aku nak masak terlaluuuu banyakkkk. Lagi satu tebiat aku, aku suka masak sengsorang. Jangan kaco. Aku tak suka ada orang duk tolong (pesal ntah.. gila kuasa kat dapur haha).




Antara lauk yang aku masak petang tu: Ketam, ikan bawal kecik, udang kertak & ada satu lagi, lala - tapi takde dalam gambar nih




Taim berbuka.. seronok tau jamu orang dengan hasil masakan kita :)




Pinggan aku.. Lauk je penuh.. ketam masak gulai ciliapi, lala goreng pedas, sotong masak kunyit & udang kertak goreng (sedapp woo udang ni). Nanti nak beli lagi lah (udang masak rempah & sayur pucuk paku tu SIL Juli yang buat :)


p/s: buat semua customer yang aku kasihi (cewahh - ayat kipass), aku tak buat delivery taim wiken tau sebab eberi wiken aku spend kat kampung halaman. Deliberi hanya pada malam weekdays ashajor. Sekian.

6 comments:

BaNaTean_Z said...

Salam..

I bet your cookings are very good. Siap boleh imagine je..

Alhamdulillah..

Ramdhan Kareem~

Biqque said...

melampau sedap!

MuMMy 2 Haqq said...

meriahnye lauukkk...

Ely Hasrul said...

pasnih try buat sup udang kertak plak. sedap tau tapi selama ke nih mak aje la yg masak.. kitorg tau uder aje thehehehehe

suezety said...

perghh terujanyer.. specially udang lipan tu.. goreng garing2 then cicah cili kicap + nasi panas2.. uuwwaaaa

Elyn Sani said...

hamboi udang besaq nyer!!! penangan seafood betui.........